Oranje Boven, leve de koningin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Oranje Boven, leve de koningin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Oranje Boven, leve de koningin!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Mei 2008 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Alles goed daar in Nederland? Hier gaat het nog steeds prima. Zon heeft zich deze week weer laten zien! Jammer dat het in de avond en ochtend best koud kan zijn en dat het voor zessen donker is.
Op het werk weer verder gegaan met mijn scriptie, gaat gelukkig de goede kant op! En ja woensdag dan koninginnedag. Heb er weinig van gemerkt, gewoon moeten werken en niks bijzonder gedaan. Vriendin van Astrid, die ook Kim heet, is vandaag aangekomen. Zij gaat over 2 weken met ons mee naar Tasmanie en blijft t/m woensdag in het Stagehuis. Donderdagavond nog naar Westfield om te shoppen. Eindelijk laarsjes gevonden! En nog even oranje vlinders gekocht. Vrijdag weer eens gaan zwemmen, was alweer 1,5 week geleden.
Zaterdag wilde wij naar Manly gaan, dus op tijd opgestaan, maar toen kwam Martin met het idee om naar de Dutch Shop te gaan. Met het OV kost dat $ 13 en nu konden we met Steve’s (=huisbaas) auto. Na een uurtje rijden en ook eens de buitenwijken van Sydney gezien te hebben, kwamen we aan bij de Dutch Shop. Zag er echt heel leuk uit en ja natuurlijk heel veel Nederlandse producten. Meteen even wat ingeslagen; ontbijtkoek, drop, en ja pap ook de salmiaksnoepjes die jij elke maandag eet, kaneelstok, delfsblauw blik voor de familie in Melbourne! En hetgeen waar we voor gingen de 120 kroketten en 100 frikadellen.
En toen om vijf uur kon het Oranje feest beginnen en ja dan zie je natuurlijk veel Oranje. Nog met ze allen het Wilhelmus gezongen.
Zondag naar Manly gegaan. Eerst een halfuurtje op de ferry. Hadden echt heel mooi uitzicht over Sydney en het weer was schitterend. Lekker zonnetje. Manly is een echt toeristisch gebied. Veel winkels, eetgelegenheden. Zijn op het strand gaan liggen, maar waaide redelijk hard, dus even winkels gekeken en toen op het terras gaan zitten. Om 3.45 weer met de ferry terug. Wilde nog even langs Paddy’s market om weer goedkoop groente en fruit te halen. Kwamen daar om kwart voor vijf aan en dan is het echt een gekke huis. Alleen maar Aziaten, daar steken wij dus met kop en schouders boven uit, wat het duwen wat makkelijker maakt! En toen was het weekend alweer voorbij. Tijd vliegt echt voorbij hier, over 2 weken alweer jarig en ja ik verwacht natuurlijk een hele berg kaarten (ik heb er nog maar 5 gehad sinds ik hier zit). Voor diegene die mijn adres kwijt zijn:

Kim Boorsma

As:

lang leve de zon ;)!

• 05 Mei 2008 - 17:46

Oma:

hallokim hier hebben we ook heel mooi weer marlou komt woensdag naar helmond ze had het over fotos van mijn verjaardag samantha is gisteren weer vertrokken eerst een paar dagen naar londen in manli ben ik ook geweest mooi strand he ?liefs oma

• 06 Mei 2008 - 13:35

Oma:

leuke fotos trouwens was ik nog vergeten doeiiiiiiiiiiiiiii

• 06 Mei 2008 - 16:15

Papa En Mama:

Hai schatje, wij zitten in florence in een internetcafe en lezen net je berichtje. Fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt. Er staan in Flor. prachtige gebouwen. Echt een hele, mooie stad. We hebben tot nu toe prima weer en vermaken ons prima. Gisteravond voor het eerst gekaart viel niet mee voor Erik. Hij verloor 2 keer en vindt dat nog steeds niet zo fijn. Vanmorgen al weer vroeg wakker. We hebben een jongetje naast ons die rond 7 uur herrie begint te maken. We gaan nu naar je mailtje kijken. Nog veel plezier en spreek je hoop ik in het weekend. liefs papa en mama

• 06 Mei 2008 - 18:19

De Brugjes:

Hoi Kim,

Echt leuk om je te volgen. Wat maak jij een heerlijke tijd door. Super! Hoe gaat het met je scriptie, schiet het al op?
    Het is hier prachtig weer, het is 22 graden.
    Nou, we blijven je volgen en nog heel veel plezier.

Heel veel liefs, Jan, Jannie, john en Orchid

• 09 Mei 2008 - 01:15

Zusje:

ik denk ik laat ook maar even weer wat achter is al weer lang geleden eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen want aangezien ik je nu in de vakantie bijna elke dag spreek via de mail en msn. je maakt wle elke week weer veel mee. nog veel plezier daar je komt al weer bijna naar huis toe het was net zo rustig hier :P grapjee(H)

kusjeee

• 18 Mei 2008 - 20:14

Jos , Dianne&kids:

ha Kim proficiat met je verjaardag en ik hoop dat je er een leuke dag van maakt.Heel veel plezier en tot gauw