Finally finished! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Finally finished! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Finally finished!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juni 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Bedankt voor de berichtjes, vindt het nog steeds erg leuk om het allemaal te lezen en nieuws uit Nederland te horen. Hieronder weer even een update vanuit Sydney. Ik heb deze week de definitieve versie van mijn scriptie ingeleverd, ben dus helemaal klaar! Loop nog wel stage t/m 20 juni. Werk nu gewoon weer mee en daarnaast schrijf ik nog een paar verslagen voor school.
Heeft weer veel regent doordeweeks. Elke ochtend met mijn paraplu lekker door het park gelopen :S. ’s Avonds wordt ik elke keer naar het station gebracht en helemaal met dit weer is dat wel nodig.

Vrijdag was ik rond half 3 thuis, ben ik nog even naar Paddy’s Market geweest met Astrid en Annelieke, weer wat souveniertjes gekocht en kwamen nog langs Suzanne dr stage, dus daar ook nog even hoi gezegd. ’s Avonds naar de Summit bar geweest. Dit is een bar op de 47ste etage en deze draait rond. Lijkt een beetje op de Sydney Tower, alleen is het lager. Even een cocktailtje gedronken en genoten van het uitzicht over Sydney! Erg gezellig.

Zaterdag dan poging 2 met de kaketoes. Met Sanne, Wietske en Stef naar de Botanic Gardens gegaan. Zagen de kaketoes al snel zitten, maar ze wilde niet echt naar beneden komen, dus eerst maar lekker in de zon gezeten en toen nog even een Koreaanse student geholpen, die moest voor zijn studie Engels, Engels gaan praten met verschillende mensen. En ja…. toen kwamen de kaketoes eindelijk naar beneden, nadat wij heel de tijd koekjes naar boven hadden gegooid! Eerst een paar koekjes op mijn benen gelegd, zodat ze op mijn benen konden zitten en daarna gaan staan en dan komen ze op je arm zitten. Echt super leuk! Zagen daarna nog een man met rainbow lorikeets, deze waren alleen een beetje schuw, dus kwamen niet op ons zitten. Daarna zijn we terug gelopen naar Circular Quay en hebben de ferry naar Darling Harbour gepakt, weer eens wat anders dan de trein. Nog langs North Sydney en Luna Park gevaren. In Darling Harbour wilde wij eigenlijk naar het Powerhouse museum, maar het was al half 5. Toen hebben we op de kade nog even naar het Jazz en Blues festival gekeken. Waren allemaal erg moe, dus in de avond weinig gedaan.

Zondag middag ben ik met Stephanie naar de Queen Victoria Building geweest. Is een heel groot winkelcentrum dat opgericht is om het gouden regeringsjubileum van Queen Victoria te herdenken. Het gebouw is gebouwd in Romaanse stijl en ziet er van binnen echt schitterend uit. Wij hebben om 2 uur de Royal klok nog zien spelen. Zijn toen doorgelopen naar Hyde Park, weer even naar het Anzac memorial, Stef was hier nog niet geweest. Toen de St. Mary’s Cathedral van binnen bekeken en omdat het begon te regen hebben we hier even geschuild. Daarna naar huis en nog even bij de Gloria Jeans in de Borders wat gaan drinken. De Borders is een hele grote boekenwinkel. Je kan hier een boek pakken en deze dan bij de Ggloria Jeans lezen, hele goede uitvinding.
’s Avonds sushi gegeten, at ik in het begin nooit, maar moet zeggen smaakt erg goed en je kan er hier in Sydney bijna niet omheen, op elke hoek zit wel een sushitent. Stef en ik zaten daarna een beetje te niksen en toen kwamen we op het idee om maar even buiten te gaan lopen. Zijn met ze drieën (Martin, Stef en ik) naar Oxford street gelopen en moet zeggen dat is best een eindje vanaf ons huis. Was wel lekker weer en hebben weer een stukje Sydney by night gezien!

Vandaag is het Queens day. Ik merk er eigenlijk helemaal niks van. Ook de schoonmaakster komt gewoon, dus het zal wel niet zo uitgebreid gevierd worden, daarnaast zijn alle winkels gewoon open. Voor vandaag niet echt plannen. Moet nog even naar de backpackers world om een auto te boeken voor Melbourne en dan kunnen we over 3 dagen vertekken! Planning is om vrijdag en zaterdag de great ocean road te rijden, zondag familielunch, waarbij iedereen naar tante Bep en ome Frans komt en dan in de middag en maandag Melbourne bekijken. Heb dr zin in!


  • 09 Juni 2008 - 11:32

    Je Vader:

    Je scriptie is ingeleverd op de Hoge School. Dit is een duidelijk zo'n kaketoe op je arm. Doe de familie in |melbourne allemaal de groetjes!

  • 09 Juni 2008 - 17:23

    Oma:

    hoi kim
    je blijft genieten volgens mij ken je heel sydneyop je duimpje nog even en je kan het hier vertellen kusjes oma

  • 09 Juni 2008 - 20:10

    Christine:

    hoi Kim

    goed dat je scriptie af is dan kun je met een gerust hart naar de familie. Ik heb vandaag je sms je ontvangen ik vind wel dat die kaart er dan lang over heeft gedaan maar ja je hebt hem toch. Doe de groeten aan de familie daar van mij en heeel veeel plezier daar.

  • 11 Juni 2008 - 00:41

    Stephie:

    wat een gezelligheid tog weer!!! en wat een leuke fotos hebben we tog weer gemaakt!! nou meid ik heb zin in onze trip naar Melbourne en hopen dat we vnaaf meer geluk hebben met het boeken van de auto bij de backpackers world!! ( en nu gaan we niet weg voordat we iets hebben hihi)
    werkse nog vndaag en ik zie je vnaaf weer :)

    kussies

  • 12 Juni 2008 - 03:05

    As:

    Kimmetje! heel veel plezier in Melbourne, je bent er nu al als het goed is:) en ik zie jullie maandag weer!
    xx

  • 16 Juni 2008 - 17:21

    Jannie:

    Hoi kim,

    Van je vader begrepen dat je scriptie klaar is en ingeleverd. Geweldig!

    Zoals je wellicht weet, speelt het Nederlands elftal geweldig. Morgenavond is de derde wedstrijd. Wij zijn er helemaal klaar voor. Alle oranje hoeden, sokken, vleugels en sjaals zijn van zolder gehaald. Van je vader weet ik, dat jij het ook leuk vindt om voetbal te kijken.

    Orchid is geslaagd voor de HAVO en is super blij. Ze heeft een hele mooie cijferlijst. Ze gaat logopedie studeren aan de Hoge School Rotterdam.

    Nog een paar weekjes en dan kom je weer naar huis. We zouden het leuk vinden als je dan eventjes langs komt.

    Heel veel liefs en nog heel veel plezier,

    Jan, Jannie, John en Orchid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstudeerstage in Sydney

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2008

Bijna naar huis!

25 Juni 2008

Outback!

17 Juni 2008

Melbourne!

09 Juni 2008

Finally finished!

02 Juni 2008

Vleermuizen en Kaketoes :)
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 40147

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: