Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Juni 2008 | Australië, Melbourne

Alles goed daar in Nederland? Zal vast wel na al die prestaties van het Nederlandse elftal. Ik heb helaas nog geen 1 wedstrijd kunnen zien, misschien morgen (moet ik alleen wel om 4 uur opstaan). Doe hier wel mee met een EK poule heb Nederland alleen een beetje onderschat bij mij liggen ze er al uit!

Donderdagochtend was het dan zover; naar de familie in Melbourne. We vlogen om 11 uur vanaf Sydney. Na een korte vlucht van 1,5 uur waren we op Avalon. Dit is een vliegveld dat ongeveer een uurtje van de stad ligt. Met de shuttle bus naar de stad gegaan. Daar nog even rond gelopen, maar was toch wel zwaar met onze koffers, dus de trein en bus gepakt naar Deerpark. Herkende het huis en Bep en Frans nog, echt heel erg leuk. Even wat gedronken en geklets en toen naar het Shoppingcenter in Deerpark. Daar sushi gehaald voor het avondeten. ’s Avonds is Leonie nog langs geweest met Rich. En ja Rich herkende ik niet meer, erg gegroeid. Toen ik hem voor het laatst zag was hij 7 en nu is hij 15! Op tijd gaan slapen, want we moesten de volgende dag vroeg op.

Vrijdagochtend vroeg naar Europcar gegaan. Bleek dat we alleen met credit card konden betalen. Ik heb geen credit card en die van Stef werkte niet helemaal, dus maar naar de Backpackers World gegaan en via hun een auto geboekt. Echt balen, want kostten ons weer extra tijd. Via de backpackers geboekt en weer terug naar Europcar. Bleken we alsnog een credit card nodig te hebben voor de borg. Echt heel vervelend. Intussen was het 11 uur en we zouden eigenlijk om 9 uur al weggaan. De auto huren kon niet meer, omdat dit niet mogelijk is zonder credit card. Hebben besloten om een tour te boeken voor de volgende dag. Ook meteen een hostel in the city geboekt, aangezien we de volgende dag om 7.15 klaar moesten staan.
Onze spullen in het hostel gedropt en toen eindelijk de stad in. We zijn eerst naar de Queen Victoria market geweest. Dit is een hele grote markt met eten, souvenirtjes en kleding. Daar een tijdje rondgelopen en toen een wandeling door de stad gedaan. Hierbij kwamen we langs Melbourne Central, The State Library, Carlton Gardens, Parliamant house, Flinderstreet Station, Federation Square, Yarra river en Botanic Gardens. Bij de Subway wat gegeten en ’s avonds nog even door de stad gelopen en het casino in geweest. In Melbourne staat het grootste casino van Australië!

Zaterdag ochtend vroeg op. In een busje richting de Great Ocean Road gereden. Even ter info: De Great Ocean Road is ontstaan na de Eerste Wereldoorlog. Australische soldaten hadden meegevochten in deze oorlog aan de kant van de Engelsen. Als eerbetoon aan deze soldaten besloot men een weg aan te leggen langs de zuidkust van Victoria. De Great Ocean Road is in 1932 voltooid.
Onze eerste stop was Bells Beach. Bekend om de ruige golven en vele surfers. Ondanks de kou waren er nog veel surfers in het water.
Daarna doorgereden naar het lighthouse. Hier een korte wandeling en een koffiepauze en nog even een voorstelrondje. Waren met een groep van 15 man waaronder Engelsen, Koreanen, Duitsers, Spanjaarden en Amerikanen.
Toen verder gereden naar het derde begin van de Great Ocean Road, wat door vele als het officiële begin wordt gezien. Natuurlijk even een foto gemaakt tussen de vele toeristen.
Onze volgende stop was de koala’s. En ja ik heb wilde koala’s gezien! Echt zo leuk en we hadden ook nog het geluk dat er eentje erg actief aan het klimmen was. Op die plek ook nog gekleurde vogeltjes gevoerd. Beetje scherpe nagels, maar erg leuk om te doen en ik begin een beetje over mij dierenangst heen te komen. In Apollo Bay gelunchd. Hierna zijn we van de coast way afgegaan en naar de green coast gereden. De coast way is de weg direct langs de kust en de weg die daarnaast loopt is de green coast. Hier hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt en heb ik mijn poncho (die ik voor Tasmanie gekocht had) nog kunnen gebruiken, want het regende. Wel een heel mooi effect om in een regenwoud te lopen als het regent.
En toen naar het hoogtepunt van de dag de 12 apostelen. Hoewel ze er niet meer alle twaalf zijn. Daar samen met de vele toeristen deze gigantische rotsblokken in zee bekeken. Echt heel erg mooi! Met nog 3 anderen medereizigers naar het helikopter platform gereden. Hier zijn Stef en ik samen met een Duits meisje in een helikopter gegaan. Ik had geluk; ik mocht voorin zitten. Het uitzicht vanuit de lucht was echt waanzinnig en het vliegen in een helikopter erg leuk. Je voelt echt veel beter dat je vliegt dan in een vliegtuig. De apostelen van alle kanten kunnen bekijken en een groot stuk van de Great Ocean Road kunnen zien. Door een busje afgezet bij de groep, die bij Lake and Gorge aan het rond kijken waren. Nog naar de Londen Bridge en toen terug gereden naar Melbourne. Op Sunshine Station bleken we net de bus gemist te hebben. Naar Frank en Bep gebeld en toen is Frank (zoon van Leonie) ons op komen halen. Bep was helemaal ongerust, omdat Sunshine station niet echt veilig is, maar we hebben het overleefd.

Zondagochtend naar de shopping mall geweest. Toen we terug kwamen zat het hele huis vol met familie. Bijna iedereen was er. Erg leuk om ze allemaal weer te zien. Lucy heeft haar fotoalbum van Nederland laten zien en wist precies wie er met wie getrouwd is, erg leuk! Met iedereen even kunnen praten en toen met Hannah, Amy en Zack de stad ingegaan. Eerst nog even langs hun huis, waar ik 7 jaar geleden ook ben geweest en daar is niet zoveel verandert. In de stad zijn we de Eureka tower opgegaan. Dit is de hoogste toren van Melbourne en vanaf daar heb je uitzicht over heel de stad. Ook nog op The Edge geweest. Dit is een platform, dat 3 meter het gebouw uitschuift. De vloer is van glas en je kijkt dus 88 verdiepingen naar beneden. Hier is ook nog een foto gemaakt en deze heeft Amy aan mij cadeau gegeven, echt heel leuk!
Daarna zijn we naar een afscheidsfeestje van een vriendin van Amy geweest. Ze vierde dit ergens in een restaurant/ café/bar. Erg gezellige tent, waar we een pizza gegeten hebben en ik nog even met Hannah heb kunnen praten. Zij en Amy willen volgend jaar de Europa gaan reizen en dan ook langs Nederland komen, zou erg leuk zijn, want het zijn twee super aardige meiden!

Maandagochtend ging het niet zo goed met tante Bep. Sinds donderdag kon ze al moeilijk lopen en maandag ging het helemaal niet meer. Toen Stef en ik weggingen gaf ze al aan dat ze die middag misschien in het ziekenhuis zou zijn.
Stef en ik zijn naar St. Kilda geweest. Een stuk van Melbourne dat grenst aan zee. Het was echt super mooi weer, dus we hebben even op het terras gezeten! In de stad nog geshopt en toen terug naar Deerpark. Bep lag inderdaad in het ziekenhuis en Frans was ook al weg. Nog wel even Leonie en de kinderen gezien en toen heeft Eddy ons naar het vliegveld gebracht. Bep heeft waarschijnlijk haar heup weer gebroken, hopen dat het snel beter gaat. Rond 8 uur waren we weer terug in het Stagehuis en had Astrid een lekkere maaltijd voor ons bereid; pannenkoeken!

Vandaag heel de dag bezig geweest met wassen, opruimen, foto’s bekijken en vanavond gaan we naar Sex and the City the movie! Vrijdag vlieg ik alleen naar Alice Springs om daar een driedaagse tour door de outback te doen, heb er erg veel zin in! Heb er goede verhalen over gehoord.

Xxx Kim

• 17 Juni 2008 - 14:31

Je Vader:

Wat geweldig om al die foto's te zien. Vooral die natuur blijft geweldig! Lorne en Apollo Bay herkende ik nog wel! Ook leuk dat je met die meiden op stap bent geweest.
    Kusjes

• 17 Juni 2008 - 19:02

Christine:

Nou Kim dat was wel weer een hele ervaring geweldig zoals jij je vermaakt. Als je dadelijk alleen op pad gaat dan zou ik je engeltje maar dragen dan ben je toch niet alleen. Ik zie wel dat austalie een prachtig land is dus geniet er maar van heeel veeeeel plezier nog

• 18 Juni 2008 - 03:04

Steph:

ey meid
    ik vond het super gezlli in Melbourne en famie is heel aardig!!! ik hoop dat jij t ook leuk heb gevonden met mij ;)!! nou meid veel plezier bij de uluru en ik zie je vnaaf wel weer!!!

kusjes

• 18 Juni 2008 - 14:22

Mama:

Leuk om al die foto's tezien en om je belevenissen weer te lezen.Nog een dag stage lopen en dan op naar de out back. Ben benieuwd hoe het daar bevalt zo in de openlucht slapen met al die beestjes die 's nachts actief zijn. Zie je weer snel heel veel kusjes

• 18 Juni 2008 - 15:24

Tess:

Ik weet het zeker dat jij je gaat vervelen hier als je weer terug bent :o

Jeetje de ene vakantie is nog niet voorbij of je gaat al bijna weer met de andere haha

Stoer hoor in je uppie zonder bekenden

Veel plezier en tot heel snel ;)

xxx Tess

• 19 Juni 2008 - 07:00

Samantha:

Eej eej!
    Zo dat ziet er allemaal goed uit zeg! En ik maar bikkelen hier :P Naja mag morgen weer naar een concertje, ditmaal de Infadels. Daar neem ik maar genoegen mee ;-) Nou geniet van de laatste dagen en laten weten wanneer je je verdediging hebt :-)Kuss Samantha

• 19 Juni 2008 - 14:56

Sanne:

Leuk leuk leuk,
    mooie foto's ook :D
    Nu baal ik stiekem toch wel een beetje dat ik niet naar Melbourne enzo ga hihi
    Kus!

• 20 Juni 2008 - 13:24

Oma:

hoi kim tante beb licht inderdaad weerin het zieken huis ze heeft nu een nieuwe heup het zijn mooie fotos ik denk dat je een extra koffertje moet aanschaffen alleen al voor de fotos leuk hoor liefs en tot zo oma