Sydney Tower, Hyde Park en Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Sydney Tower, Hyde Park en Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Sydney Tower, Hyde Park en Canberra

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 April 2008 | Australië, Sydney

Een lekker kort weekje achter de rug, wat betreft het werken. Moet zeggen dat ik wel opgeschoten ben met mijn scriptie, mag ook wel want over 3 weken moet het klaar zijn (eigenlijk 4, maar ik ben de laatste week van mei weg). Of ik dat ga redden, hangt af van de feedback van mijn leraar. Heb vorige week een aantal stukken opgestuurd, nog even afwachten of deze goed zijn. Maar ik doe mijn best!

Weer veel regen gevallen doordeweeks. Wel vervelend, omdat ik naar mijn werk 20 minuten door een park moet lopen en ik dan, ondanks mijn paraplu, helemaal nat aankom.

Ik wilde woensdagavond naar de Eastern gaan, kom ik daar aan ben ik mijn ID vergeten. Was dus inhoudt dat je niet binnen komt. Had geen zin om keihard terug te rennen, voor 8 uur is de entree gratis (was 19.55), dus thuis een film gekeken. Om 12 uur Sanne verrast met onze mooie outfits, taartjes en kaarten. Toen snel gaan slapen, want de volgende dag weer vroeg op.
Op Sanne de verjaardag bij de Sydney Tower gaan eten. Gingen met een lift naar 305 meter hoogte. Uitzicht en restaurant zagen er super mooi uit! Het restaurant draait in 1 uur helemaal rond. Je ziet dus elke keer een ander stuk van Sydney. Vanaf daar ook goed kunnen zien, dat Sydney echt een stad is; veel hoge gebouwen, parken en verkeer! Echt schitterend. Eten was ook erg lekker. Nog oesters geproefd, maar blijft bij deze ene keer.

Vrijdag was het ANZAC day. Het hele festijn in de stad begon al om 4 uur in de ochtend. Ik heb een stukje op tv gezien en ’s middags toen ik in de stad was liepen er nog veel mensen rond met medailles. Eindelijk door Hyde Park gelopen. Loop er een paar keer per week langs, maar nog nooit in het park zelf geweest. Even bij de fontein en het ANZAC memorial wezen kijken.

Zaterdagochtend om half 10 wakker en om half 11 op het strand. Weer was echt heerlijk, 25 graden en een bijna verlaten strand. Golven waren extreem hoog. Na een paar uurtjes weer terug gegaan en even de stad in. Nog voor laarzen gekeken, jaja ik kwam erachter dat ik helemaal geen dichte schoenen heb en met al die regen van de afgelopen tijd is dat wel nodig! Zaterdagavond nog film gekeken.

Zondagochtend vroeg (6.45) op. Moesten om 8.10 bij Starcity zijn om de bus naar Canberra te nemen. Echt de toerist uit gehangen. Gingen met een tourbus, compleet met Japanners, richting Canberra. Onderweg vertelde de chauffeur veel over het land en de stad. Onderweg even gestopt bij een Alpaca center. Wat gedronken en toen de bus weer in. Na 3,5 uur was daar eindelijk Canberra. Ik weet nog dat de stad 7 jaar geleden niet echt indruk maakte en dat wij behalve onze fietstocht niet zoveel gezien hebben. Dus dit keer poging 2. Wanneer je de stad binnen rijdt heb je totaal geen gevoel dat je in een stad ben. Geen hoge gebouwen, weinig mensen en weinig verkeer. Eerder de uitstraling van een dorp, waar een aantal belangrijke gebouwen staan. Onze eerste stop was bij het National museum of Australia. Hier kregen wij een rondleiding van een 82-jarige gids. Hij kon erg goed vertellen en heeft het museum in hoog tempo laten zien. Toen doorgereden naar het house op parliament. Ook hier heeft onze gids weer veel vertelt. Zijn in verschillende zalen geweest, die er erg mooi uitzagen. Toen een rit langs allen consulaten. En ja ook Nederland zat erbij. Nog heel veel kaketoes gezien die overal rondvlogen.
Als laatst naar het ANZAC memorial, een groot gebouw met een museum erbij. Nou zijn 2 museums op 1 dag wel genoeg voor mij, dus ben er even snel doorheen gelopen. Om 5 uur nog de afsluiting gezien. Iemand ging doedelzak spelen en toen gingen de deuren van het memorial dicht en begon onze lange reis terug naar Sydney weer. Onderweg nog heel veel kangaroes tegen gekomen, blijven leuke beesten! Nog even gezond gedaan en bij de Mac een salade gegeten. Rond 10 uur moe maar voldaan terug in Sydney! En ja ik moet zeggen ik zou het nog geen week uithouden in Canberra. In vergelijking met Sydney stelt het weinig voor en heeft het totaal niet de uitstraling, die je verwacht bij een hoofdstad. Wel erg leuk om gezien te hebben, want het blijft tenslotte de hoofdstad!

Volgen in de loop van de week nog wat meer foto's. Deze moet ik nog even bij iedereen gaan halen!


  • 28 April 2008 - 07:40

    Roomie:

    wat een mooie ballonnen, maar ze deden wel pijn ;)!!
    ik hoor alweer dat t leuk was in canberra!! :D nou meid ik zie je zo wel thuis, want nog eventjes en dan ben k vrij!!
    tot zo!!

    (K)ies

  • 28 April 2008 - 12:01

    Christine:

    Hoi Kim
    Ik lees weer dat je een leuke week achter de rug hebt. Wij hebben een leuke zondag achter de rug, het was prachtig weer en erg gezellig met oma haar feest. Boerengolf hebben we gespeeld en als het weer dan ook nog mee zit dan kan de dag niet meer stuk. Vandaag is Marij jarig daar gaan we zo naartoe en dan zijn we woensdag en donderdag vrij heerlijk alleen willen wij dan ook mooi weer nu regent het al de hele dag en dat s verdomt saai na gisteren. Paul heb ik gisteren nog aan de telefoon gehad en die zei dat jullie nogal eens aan het sjatten zijn zo blijven jullie op de hoogte. Ik hoop dat het lukt met je werkstuk. Tot schrijfs

  • 28 April 2008 - 14:37

    Madhwi:

    Hey hey,

    Zo zo dat wordt dan opschieten met je scriptie. Ik heb er alle vertrouwen in dat het jouw gaat lukken.

    O ja nog bedankt voor je kaartje, erg lief!

    nou geniet ze nog maar even drie paar weekjes.

    Groetjes Madhwi

  • 29 April 2008 - 00:49

    Leonie Van Der Logt:

    Heeeejj Kim!!

    Alles goed?? hoe is het daar?? hoor van mar dat alles wel goed gaat! hier ook hoor.. lekker vakantie! jammer dat je niet in Spijk bent met koninginnnedag had je anders mee kunnen gaan naar Rotterdam daar gaan we even een flink feessie bouwen;) Maarja neem aan dat je het daar ook wel naar je zin hebt.. Ik ben nu bij jullie thuis.. je ouders gaan dadelijk op vakantie en aangezien mar en ik vakantie hebben hebben we gelijk maar een logeerpartijtje ingepland.. We hebben daarnet spelletjes zitten spelen en dalijk gaan we lekker slapen.. we hebben jou matras naar beneden gehaald, aangezien ik de laatste paar keer op een kapot luchtbed ben gedumpt zal dit wel beter slapen! Dat luchtbed liep namelijk leeg snachts dusjaa! Nou wij gaan nog even tv kijken.. heel veel plezier nog verder daar! Tot snel! dikke kus Leonie.. Kusjee van mar..

  • 29 April 2008 - 08:52

    Tess:

    Hoii Hoii

    Weer een leuk weekje achter de rug zo te zien !!!
    Je zou denken dat je nu wel alles van Sydney heb gezien maar dat ik volgens mij niet waar haha.

    Hier gaat alles goed hoor.
    Afgelopen 2 weekenden met Leo aan het stappen geslagen en koninginnadag gaan we weer haha.
    Even genieten van de vakantie :p

    Nou ik spreek je weer

    xxx Tess

  • 29 April 2008 - 12:33

    Oma:

    hallo kim
    ik heb jou net een mail gestuurd en wat ik gevraagd had heb ik nu het antwoord wat betreft canberra ik vroeg oof je in het parlementsgebouw geweest was enz en het antwoord las ik waar ben je nu .
    lifs oma

  • 01 Mei 2008 - 20:50

    Judith:

    Hoi Kim,
    Het feest van oma was echt leuk, zoals je al hoorde van christine, ik had vantevoren niet kunnen bedenken dat het zo leuk was! Wat zie jij veel zeg, en die beesten, dat vind ik denk ik nog wel het mooiste. Nou wij vertrekken zaterdagmorgen naar Calabrie, ik ben reuze benieuwd hoe het daar is.Een heel ander stuk Italie dan wij gewend zijn. Maar we hebben er allemaal erg veel zin in, Giel en Ton kunnen nu al niet slapen van de spanning...Ik wens je veel succes met je scriptie.
    Tot gauw, Groetjes Judith en uiteraard ook van de rest!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstudeerstage in Sydney

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2008

Bijna naar huis!

25 Juni 2008

Outback!

17 Juni 2008

Melbourne!

09 Juni 2008

Finally finished!

02 Juni 2008

Vleermuizen en Kaketoes :)
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 40150

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: