Normal life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Normal life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Normal life

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 April 2008 | Australië, Sydney

Hoi iedereen,

Alles goed daar?
Zal dit keer eens even wat vertellen over de dagelijkse dingen. Heb volgens mij nog niet eens foto’s van mij nieuwe kamer erop gezet, dus ook deze krijgen jullie te zien.

Op maandag is het mijn vrije dag, wat meestal inhoudt; uitslapen, wassen, kamer opruimen, stofzuigen, verhaaltje schrijven en als het mooi weer is in de middag in de zon liggen!

De rest van de week ’s ochtends om tien voor 7 opstaan. Om kwart voor 8 de trein naar Redfern en daar overstappen op de trein naar St. Peters. Vanaf daar nog een kwartiertje door Sydney Park lopen, soms met collega’s, maar meestal alleen met een muziekje op en dan om half 9 aan de slag.
Rond 1 uur halfuurtje lunchen in Sydney Park en dan om 5 uur richting huis. Altijd een grote hondenverzameling in het park rond kwart over 5. Gelukkig voor mij als enorme hondenliefhebster ;) blijven ze uit de buurt en heb ik er weinig last van.
Vanaf Bondi Junction meteen door naar de Woolworths, om daar de rest van het huis tegen te komen en boodschappen te doen.

En ja dan begint de ellende; koken. Nou is het koken op zich geen probleem, maar 1 keuken met 60 man is toch wel erg weinig. Wat dus inhoudt dat je vaak moet wachten en als je kan koken sta je allemaal op elkaar. Als het eten dan klaar is hopen dat er nog plek is aan tafel, want ook hier is het druk. ’s Avonds naar de bios, zwemmen, Eastern, film kijken of gewoon beneden zitten.

Zo zien mijn dagen er dus ongeveer uit. Nu nog even wat over afgelopen week.

Woensdag en donderdag echt rotdagen gehad. Woensdag ook heel de dag thuis geweest en veel moeten huilen. Waar het vandaan kwam; geen idee. Donderdag wel naar mijn stage gegaan, maar het ging echt niet, dus ben halverwege de dag door mijn baas thuisgebracht. Het thuisfront ook meteen een slaaploze nacht bezorgt.

Vrijdag ging het gelukkig beter. Op het werk nog een bbq gehad. Zaten met ze allen op de parkeerplaats en er was eten in overvloed. Erg gezellig!

Afgelopen weekend naar Surrey Hills Festival geweest. Waren allerlei kraampjes, muziek, optredens en vooral eettentjes. Hing een gezellige sfeer. Heel de middag rond gelopen, in de zon gezeten en bij optredens gekeken. ’s Avonds nog wezen stappen. Kwamen in een hele chique tent terecht. Erg mooi om te zien.

Zondag zou ik eigenlijk bij een collega langs gaan en samen met haar naar de bibliotheek te gaan om boeken voor mijn scriptie te zoeken. Had verder nog niks afgesproken, maar ze zou mij bellen. Gaat zondagochtend om 8.43 mijn telefoon! Ik dus wakker (te laat met opnemen), maar had echt geen zin om zo vroeg al terug te bellen. Dus maar geprobeerd om te slapen, maar dat lukte niet meer. Was echt chagrijnig, ik sliep pas rond 4 uur en werd dus even op ZONDAGOCHTEND 0m 8.43 gewekt. Om half 11 maar mijn voicemail afgeluisterd. Collega was naar een festival in de stad toe, maar zou nog wel tijd hebben. Heb maar gesmst dat we beter volgend weekend kunnen afspreken. Dat houdt dus in dat ik deze week op het werk een tijd afspreek, zodat ik niet weer zo vroeg gewekt wordt.
In de middag nog even naar Westfield geweest en daarna richting het IMAX theater. Film Deep Sea gezien. Was echt zo mooi, leek net of je zelf aan het duiken was.

Vandaag een groot deel van de dag regen, wat op zich wel goed uitkomt, want ik moet nog een verslag van school afmaken.

Daar ga ik maar weer eens mee verder, heb gehoord dat de zon zich in Nederland ook steeds vaker laat zien, dus ik zou zeggen geniet ervan!

Groetjes vanuit Sydney!





  • 14 April 2008 - 04:57

    Roomie:

    haha,
    ziet er weer onwijs leuk uit he ;) en wat een mooie kamer hebben we :) !!
    nou ik ga weer ffies verder met "werken" en dan zie ik je zo in ons "oww zoo gezllige stagehuis" haha ;)

    (K)ies!!

  • 15 April 2008 - 10:28

    Je Vader:

    Astrid en jij met die grote brillen staan op ons bureaublad op de computer. Leuk om beetje idee te krijgen van de dagelijkse gang van zaken! Kusjes je vader

  • 16 April 2008 - 22:39

    Zusje:

    Hier is dan weer een berichtje van mij. Werd wel weer een tijd. Leuk om te zien wat je allemaal meemakt. Want van papa en mama hoor ik ook niet alles. Ben je nog naar die ene kapper geweest of niet? Iedereen ligt hier nu al op bed. Papa en mama slapen al en hamie loopt lekker los in de douche zo ongeveer al een half uur:P
    nou ik ga weer stoppen want nu is mijn berichtje wel erg lang geworden(H)
    ik spreek je via msn of mail.

    kusjeee

  • 17 April 2008 - 13:44

    Oma:

    hallo kim
    je hebt niet zo,n beste week gehad dat hoort er allemaal bij een dagje huilen kan geen kwaad meestal gaat het dan weer beter ,ik begreep dat jij niet graag kookt doen jullie dat niet om de beurt?ik zou dat wel eens wilen zien bij jullie in de keuken hier gaat alles goed
    liefs en kusjes oma doeiiiiiiiiiiii

  • 18 April 2008 - 11:15

    Tessa:

    He Mikjee

    Mooie Pictures hoor :)
    Wat hangt er toch een mooie grote kaart aan je muur :p haha

    Ik ga vanaaf met Leo naar de Vof en morgen hebben we eind van het seizoenfeest van de Volleybal dus daar ff partyen en naar mis weer naar de vof.

    Nog even volhouden he, het gaat helemaal goed komen, geniet nog van je stage daar en succes je kan het !!!!!

    Liefs Tess

  • 19 April 2008 - 10:45

    Laurens:

    Wat een ervaring daar aan de andere kant van de wereld! Groeten van Laurens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstudeerstage in Sydney

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2008

Bijna naar huis!

25 Juni 2008

Outback!

17 Juni 2008

Melbourne!

09 Juni 2008

Finally finished!

02 Juni 2008

Vleermuizen en Kaketoes :)
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 40149

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: