Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Maart 2008 | Australië, Katoomba

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties! En Tess thank you voor de paas kaart, heb mij weer even vermaakt met je lange verhaal!
Alles nog goed daar in Nederland? Hier gaat het nog steeds goed. Kakkerlak is meteen dezelfde avond door onze buurman gedood. Dus daar hebben we geen last meer van.

Afgelopen week weer gewoon vier dagen stage gelopen. Kreeg de opdracht om 90 bedrijven te bellen en te vragen naar het e-mailadres van de accounts payable. Ik vol goede moed beginnen, maar viel toch wel even tegen. Bij het eerste bedrijf nam er een verkouden Aziaat op. Verstond helemaal niks van het mailadres dat ze doorgaf. Nog gevraagd om herhaling, maar dat hielp helaas niks. Toch nog door gegaan en 10 andere bedrijven gebeld. Wanneer het e-mailadres makkelijk was (accountants@samsung.com.au) kon ik het wel verstaan, maar zodra er een naam gespeld werd, ging het mis. Dat accent waarmee sommige praten is gewoon niet te verstaan. Heb ook maar tegen mijn collega gezegd dat het mij beter leek dat zij de rest van de bedrijven ging bellen!

In mijn pauze naar Melbourne gebeld (naar Bep en Frans). Had niet verwacht dat Frans nog zo goed Nederlands zouden spreken. Hoorde nog helemaal het Brabantse accent, echt heel grappig!
Gaat gelukkig allemaal goed daar in Melbourne en ga waarschijnlijk in juni samen met mijn roomie een weekendje langs.

Verder woensdagavond nog naar de Eastern geweest, is een club hier in Bondi. Altijd veel mensen van het Stagehuis aanwezig. Even wat gedronken, muziek was niet echt leuk dus niet al te laat naar huis gegaan.

Vrijdag was het de bedoeling om bij een Nederlandse snackbar te gaan eten. Deze was alleen gesloten, dus uiteindelijk naar de Mac. Daarna nog een hele tijd zitten kletsen.

Het weekend naar de Blue Mountains geweest, een heel avontuur. Zaterdag na 2,5 uur in de trein zitten, aangekomen in Katoomba (dachten we). Bleken we een halte te vroeg zijn uitgestapt en net op het moment dat we dat door kregen, gingen de deuren van de trein dicht. Volgende trein zou pas een uur later komen, dus de bus gepakt naar het hostel. Bagage achter gelaten, even gelunchd en toen op naar de Blue Mountains. Temperatuur is een stuk lager dan in Sydney, maar door de zon was het goed te doen!
Hebben een dagticket gekocht waarmee we onbeperkt met de bus kunnen reizen en waarmee we met een skyway, cableway en railway kunnen. Man van het verkooppunt was zo aardig om ons de bus voor zondag er gratis bij te geven.

Zijn bij de eerste halte uitgestapt en met de skyway naar de overkant gegaan. Uitzicht was echt super mooi. Het weer was erg goed, dus we konden veel zien. Vanaf daar met de steilste trein ter wereld naar beneden. Ik zat ook nog eens voorin dus zag echt de afgrond voor mij. In het begin even eng, maar daarna heel leuk! Beneden aangekomen had je verschillende wandelroutes. Wij hadden zoiets laten wij maar niet die van 10 minuten doen, wel erg kort, maar een route van 45 minuten. Dat hebben we geweten. Wandeling duurde uiteindelijk 2,5 uur, over allerlei rotsen en bomen geklommen aan lianen geslingerd, een echte survival tocht. Op een gegeven moment hadden we echt het idee dat we niet meer op de route zaten. Wat waren wij blij toen we mensen tegen kwamen, we zaten dus toch op de route. Na een tijdje kwamen we een kruispunt tegen en hadden we de keuze uit 2 uur of 1 uur wandelen. Wij waren inmiddels redelijk moe, dus gekozen voor de ‘1 hour golden stairs’. Zijn vanaf beneden helemaal naar boven geklommen, recht op de zon af! Eindelijk boven, bleek dat we alsnog in de middle of nowwhere zaten. Astrid heeft aan een stel Japanners gevraagd hoe ver het lopen was naar een busstop, een heel eind. Ze boden ons gelukkig een lift aan, dus wij met ze vijven op de achterbank! Ben blij dat we deze mensen zijn tegenkomen, want lopend was het niet te doen. Na dit lange avontuur nog even op het terras gezeten en toen terug naar het hostel.
Bij de Griek gegeten, duur en ook nog eens slecht eten, maar het was wel gezellig! Even bij de Coles een cheesecake gehaald en deze in het hostel opgegeten.
Daarna nog met Astrid en backpackers uit Nederland, Duitsland, Israël en Engeland wat wezen drinken in Katoomba.

Dachten zaterdagnacht een uurtje langer te kunnen slapen, omdat de klok achteruit gezet zou worden, maar later die dag kwamen we er achter dat de klok in ieder geval niet die nacht verzet zou worden.

Zondag naar de three sisters geweest. Volgens legendes van de Aboriginals zijn hier de drie zussen Meehni, Wimlah en Gunnedoo versteend. Hun vader heeft ze hier opgesloten om ze te behoeden voor een een mytisch monster. Met de bus weer verder naar scenic world. Naar de Katoomba falls gelopen. Een mooie waterval. We kwamen weer op hetzelfde punt uit als gister, maar dit keer voor de 10 – minuten route gekozen. Veel mooie bomen en natuur gezien. Met de cableway omhoog. Wij hadden nog een kaartje van gister, omdat we toen geen tijd meer hadden om met de cableway te gaan. Maar helaas, mevrouw achter het loket was niet zo aardig, dus moesten een nieuw kaartje kopen.
Ik ben samen met Astrid naar de Chocolate factory gegaan. Hadden het wat groter verwacht, maar toch erg leuk om te zien. Daarna nog even naar Leura, om daar erachter te komen dat de tijd niet verzet was en er dus geen bussen (4 uur) meer reden. Hebben in verschillende winkels gevraagd hoe het nou precies zit met het terugzetten van de klok, maar bijna geen 1 Australiër wist hier een antwoord op te geven. Maken zich blijkbaar niet zo druk om een uurtje vroeger of later!

Dat werd dus lopen naar Katoomba, alsof we nog niet genoeg gelopen hadden. Om half 6 met de trein terug naar huis! Terug naar de bewoonde wereld, want ook al liggen de Blue Mountains maar twee uur van Sydney, je hebt het idee dat je in een totaal andere wereld bent.

Hebben een super weekend gehad met ze vijven, veel lol, avontuur en gezelligheid! En nu op naar alweer mijn 8ste week in Sydney!

Xxx Kim

• 31 Maart 2008 - 15:27

Tess:

Graag gedaan Mikjee,,

Wat heb je toch weer een prachtig avontuur beleefd !!!!
    Leuk man !!!
    Foto's zijn ook echt super en dat treintje jeetje lijkt wel een achtbaan !!

Nou bij mij is het klok vooruit zetten goed gelukt haha.
    Geen gekke dingen gebeurd.
    Werd midden in de nacht wakker en moest plassen en dacht gelijk oh laat ik me wekker maar verzetten :p

Je moet eens wat pictures van het uitgaansgebeuren daar maken, ben wel benieuwd hoe het er daar uit ziet.

En een paar mooie Australiaanse mannen :p op de foto mag natuurlijk altijd doorgestuurd worden (a)

Tis alweer een mooi verhaaltje oh en ik moet ook alweer eten.

Liefs Tess en geniet verder daar !!!

• 01 April 2008 - 14:52

Je Vader:

Wat leuk om bepaalde dingen weer terug te zien. Het was toen wel mistig toen wij er in 2001 waren, maar ik herken toch nog wel wat. Je werkt wel erg hard aan je conditie met al dat wandelen.

• 02 April 2008 - 07:13

David En Sander:

Hoi Kim,

How is live downunder?? Zo te zien en lezen, maak jij het jezelf ook heel gemakkelijk..en terecht!
    Leuk al die dingen die je doet!

Veel plezier nog en we mailen nog

Ciao

• 03 April 2008 - 18:14

Jannie, Jan, Orchid :

Hoi Kim,

Wat ontzettend lief dat je ons een kaartje hebt gestuurd. Dank je wel!
    Je bent een droom, die je jaren geleden samen met Lesley had, waar aan het maken. Ik weet zeker dat Les ongelooflijk trots op je is en wij ook. Wat een avontuur! Wij gaan regelmatig je site bezoeken.
    Nou meis, heel veel plezier in Australië en geniet van alle momenten.

Liefs, Jannie

• 03 April 2008 - 18:19

John:

Hoi Kim,

Ons berichtje was natuurlijk ook van John.

Groet, Jannie