Easter weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Easter weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Easter weekend

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Maart 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Iedereen lekker genoten van het paasweekend? Hoorde dat het gesneeuwd heeft in Nederland. Wel even een verschil met hier.

Vanochtend toen ik op stond zag ik een gigantisch kakkerlak naast mijn bed. Stef en ik hoorden gisteravond al wel wat, maar dachten dat het van buiten kwam, niet dus. Meteen Stefanie wakker gemaakt, maar helaas hij was al verdwenen. Dat wordt dus vanavond zoeken, spuiten en doden, want ik ga niet slapen voordat ik hem gevonden heb!

Afgelopen week maar 3 dagen hoeven werken (maandag altijd al vrij en vrijdag goede vrijdag). Begint wat vaart te komen in mijn scriptie. Heb nu in ieder geval mijn opdracht duidelijk, nu nog wachten op goedkeuring van school.

Maandag naar Bondi Beach geweest met Astrid en Arantxa. Nog even actief geweest met beach tennis! ‘s Avonds na het zwemmen, zagen we in Hyde Park een aantal opussums. Soort katchatige dieren. Waren echt dichtbij! Helaas geen fototoestel bij.

Dinsdagavond naar de bios geweest; 10.000 bc. Erg leuke film. Woensdag samen met Suzanne naar Bondi Beach om hard te lopen over het strand. Lijkt hier in Sydney alsof iedereen hardloopt. Als ik ‘s ochtends naar mijn werk loop kom ik standaard dezelfde mensen tegen en ‘s middags gaan een aantal collega’s in hun pauze hardlopen.
Sportieve mensen hier in Sydney.

Donderdag op het werk allerlei paaschocolade gehad. Schijnt hier normaal te zijn elkaar chocola te geven. En natuurlijk vind ik dat helemaal niet erg :)
Eerste pakketje uit Nederland binnen gehad; wat kleding, drop, stroopwafels en paaseieren.
Had ‘s middags al een kaartje voor de bios gekocht, maar had echt hoofdpijn, dus ben om 10 uur gaan slapen.

Vrijdag naar het Australian museum geweest. Was erg bewolkt en 10 graden kouder dan de dag ervoor. In het museum veel opgezette dieren, stenen, skeletten, dino’s en was ook nog een stuk met aboriginal kunst. Daarna nog even naar de Starbucks en toen back home.

Zaterdagochtend vakantie naar Tasmanie geboekt. Ga van 19 t/m 25 mei. Ben ik 21 en kunnen we een auto huren.
‘s Middags naar de Easter Show in het Olympisch park. Gaf echt een dorpsgevoel. Veel dieren, kraampjes, eten en shows. Selectie voor Bejing gezien van de paardensport.
Bij een hondenshow gekeken, echt net als op tv. Allemaal mensen die hun hond helemaal opdoffen en dan voor een jury een rondje moeten rennen. Vooral grappig om die vrouwen naast hun hond te zien rennen, op een niet zo elegante manier. Deze dag wel veel dikke mensen gezien, leek wel 1 groot eetfestijn, zoveel eettentjes als er waren.
‘s Avonds film gekeken.

Zondag heel de dag thuis gezeten. Muffins gebakken en in de tuin gelegen. ‘s Avonds naar Oxford street geweest.

Maandag het lange weekend afgesloten op Bondi.

Plan is om aankomend weekend naar de Blue Mountains te gaan, is een groot natuur gebied ongeveer 3 uur van Sydney. Even afwachten wat het weer gaat doen, want wij hebben geen zin om in de regen rond te lopen.

Mocht je automatisch een e-mail willen ontvangen als ik een berichtje geplaatst heb, dan kan je links je e-mailadres in vullen.

Foto’s volgen vanavond!

  • 25 Maart 2008 - 11:28

    Erik:

    Ha lieve schat,
    Fijn dat je een start hebt kunnen maken met je scriptie. Je blijft tenslotte Kim Boorsma heten en dat betekent dat je toch wel wilt dat alles gaat zoals je hebt gepland.
    Doe mij ook maar een Starbucks!
    Mooi park om tussen de middag te lunchen. Ik zit meestal binnen.

  • 25 Maart 2008 - 11:29

    Erik:

    Heb je die kakkerlak nog gevonden?

  • 25 Maart 2008 - 13:37

    Leonie:

    Eyyy IK ben vrijdag met wesley en zn vriendin naar die film geweest ahaha hij was wel apart he:P
    Nou spreel je wel weer!


  • 25 Maart 2008 - 15:01

    Tamara Julienne:

    Kimmie!!
    Een kakkerlak naast je bed? Ieuwll..
    Heb je hem al gevonden nu? Hehe

    Je heb wel vaak grote plannen he?
    Egt een avontuur Girl! :D

    Ben je ook al gek op het merk Billabong en Ripgirl.. Die vind ik ook leuk..

    Have Fun nog in aussie..

    Ik wil ook mooi weer..Hier begin op te warmen finally!

    Kusss


  • 25 Maart 2008 - 16:14

    Tess:

    Wat ik me nou als eerste afvraag is hoelang jullie daar pauze hebben als mensen er in gaan hardlopen :p

    Kakkerlak al gevonden ???

    Leuk was mijn kaartje he (A) hihi
    Jammer dat hij net na pasen aan kwam,en had hem wel zo vroeg verstuurd :p

    maar ik moet alweer gaan me vader schreewt van beneeje dak op moet schieten moet naar de sporthal

    Ik Schrijf u Soon

    Liefs Tess

  • 26 Maart 2008 - 05:44

    Christine:

    Hoi Kim het paasweekend is weer voorbij en zo te zien heb jij heel wat gedaan. maar ja als je zo'n mooi weer hebt dan kan dat ook. Wij hebben de speurtocht gelopen en ook wij hadden mooi weer, het was wel koud maar toch heeft de zon ons niet in de steek gelaten. Wij dames hebben de tocht gewonnen goed he, dit mede dank zij de vriendinnen van Jeroen en Tom. Als jij naar tasmanie gaat dan zijn Ad en ik naar Curacao. Kim de groetjes en succes met je kakkerlak

  • 26 Maart 2008 - 12:25

    Oma:

    lieve kim ik vind dat jij een geweldige en wat goed dat je al zo ver met je studie bent het komt helemaal goed met jou geniet maar zoveel als kan liefs oma

  • 30 Maart 2008 - 13:59

    Guus Boers:

    Hoi Kim, leuk om te vernemen dat je zo'n fijne tijd hebt.Ik ben hier bezig met peuterkleertjes opruimen. Ik heb weer eens twee tassen vol kleding voor Veerle gekregen van een colega. Ik heb onderhand al zoveel kleertjes voor haar dat ik niet meer weet waar ik ze moet laten. Er zitten echt heel leuke dingen bij.Bovendien doe ik haar zoveel mogelijk kleding aan die oma of iemand anders van de familie heeft gemaakt. Bedankt ook nog voor je kaart. Ga je ook nog eens in het Operahouse kijken, lijkt mij wel de moeite waard. Kim, nog een hele fijne tijd en de hartelijke groeten van Guus en Veerle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstudeerstage in Sydney

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2008

Bijna naar huis!

25 Juni 2008

Outback!

17 Juni 2008

Melbourne!

09 Juni 2008

Finally finished!

02 Juni 2008

Vleermuizen en Kaketoes :)
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 40146

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: