I love Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu I love Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

I love Sydney

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Maart 2008 | Australië, Sydney

Na ruim een maand kan ik wel zeggen dat Sydney een geweldige stad is! Geniet elke dag van het mooie weer, de omgeving en de vriendelijke mensen! Afgelopen week weer stage gelopen. Mijn scriptie schiet nog niet echt op, maar zoals ze hier zeggen ‘no worries’, dus dat doe ik dan ook maar niet!

Maandag samen met Arantxa naar Bronte Beach geweest. Klein strand, erg gezellig en heerlijk rustig. Nog in een natural pool gezwommen. Was echt heel mooi. Groot zwembad dat tussen de rotsen ligt en waar het zeewater instroomt. Verschil met de zee is dat er geen hoge golven zijn en geen enge beesten! ‘s Avonds weer Hollandse pot gekookt. Toen we een tijdje aan het koken waren, vonden wij het vlees toch wel erg langzaam gaan. Bleek het gas het niet te doen. Dolf heeft nog geprobeerd het te maken, maar kwamen allemaal vonken uit de kookplaat. Dus maar verder op de barbecue. Een echt vakantiegevoel die dag, eerst heerlijk aan het strand liggen en daarna barbecuen. Ben ‘s avonds nog wezen hardlopen. Was vandaag mijn fototoestel vergeten, dus helaas geen foto’s kunnen maken, maar kom er zeker nog een keer terug.

Dinsdag weer aan de slag. Had gehoopt wat meer duidelijkheid te krijgen over mijn opdracht. Maar gaat allemaal erg langzaam hier. Dinsdagavond wezen zwemmen en verder niet zoveel bijzonders.

Woensdag een paar uur op de afdeling Cable Assembly meegelopen. Is een fabriek ongeveer 20 minuten van het hoofdkantoor. Zaten allemaal Chinezen met allerlei kabels, draadjes en schroefjes te werken. Alles wat het bedrijf verkoopt, wordt met de hand gemaakt. Heel erg leuk om te zien hoe dit in zijn werk gaat. In de fabriek spreken alleen de drie leidinggevende Engels, de rest kan alleen Chinees. Heb lang met Tiffany gesproken over de bedrijfsprocessen en het is mij een stuk duidelijker geworden wat het bedrijf precies doet. ‘s Avonds nog naar Bondi Beach geweest.

Donderdag dacht ik mijn opdracht voor mijn scriptie klaar te hebben, krijg ik te horen dat deze opdracht geen 40 pagina’s vult en ook geen 3 maanden tijd kost. Had het echt even gehad. Heb duidelijk aangegeven wat de bedoeling is van mijn scriptie. Kwamen wel meteen met een nieuw idee. Analyse van het accounting information system. Ik vind het al lang best, wil namelijk zo snel mogelijk beginnen. Nog even afwachten of het goedgekeurd wordt door school en dan hoop ik toch echt te kunnen starten.
In de avond nog naar Westfield geweest om te shoppen.

Vrijdag avond hadden een bbq voor onze huisbaas georganiseerd, als blijk van waardering. Was erg gezellig! ’s Avonds een beetje thuis blijven hangen.

Zaterdag hebben we de coastal walk gedaan. Dit is een wandeling van ongeveer 5 km langs de verschillende stranden van Sydney. Zijn gestart bij Bondi Beach, Wij waren nog naar net aan het lopen, toen ik opeens een pinguïn zag zitten, helemaal in zijn eentje op een rots. Echt heel erg leuk! Weer rustig aan verder gelopen af en toe gestopt voor een fotootje of een pauze. Ondanks dat we pas om 3 uur gingen lopen was het nog erg warm. Route liep ook langs een hele grote begraafplaats, best vreemd om te zien. Toen Suzanne de zee in keek, zag ze opeens een hele groep dolfijnen. Echt zo leuk om ze in het wild te zien! Rond half 7 kwamen we aan bij Coogee beach het eindpunt van deze tocht. We hebben lang gelopen over 5 km, maar zijn dan ook vaak gestopt om foto’s te maken en als je dolfijnen ziet, sta je ook al een tijdje te kijken!
’s Avonds zijn we uitgeweest. Astrid en ik vonden die tent niet zo leuk, dus wij dachten samen we lopen wel ‘’even’’ naar darling harbour. Nou dat even werd dus 1,5 uur! Alsof we die dag nog niet lang genoeg gelopen hadden. Moeste onder de Harbour Bridge door en toen een heel stuk langs de haven. Tegen die tijd dat wij aankwamen kon je nergens meer naar binnen. Even een ijsje gegeten en toen maar de taxi naar huis.

Zondag naar Bondi Beach geweest. Het hele huis was naar Hyde Park, omdat het St. Patricks Day was (een Iers feest). Ik had echt geen zin om daar in de hitte tussen al die mensen te staan (gelukkig nog 2 anderen, die dat niet echt zagen zitten), dus lekker richting het strand. Heerlijk in de zee gezwommen en beach tennis gespeelt. ’s Avond moesten Suzanne en ik voor 7 man koken. Alleen even een kleine inschattingsfout, was maar pastasaus voor 4 personen.

Aankomende week een lang paasweekend en schijnt hier van alles te doen te zijn met Pasen, dus ga mij wel vermaken!

Vrolijk Pasen allemaal en dames wel winnen hé dit jaar bij de speurtocht!


  • 17 Maart 2008 - 08:00

    Mama:

    Hai kim, natuurlijk gaan wij winnen met de speurtocht zeker als jij het antwoord vertelt dat je aan Anneke hebt gemaild!!!
    Je hoort het wel. Wij zijn erg blij dat je het zo naar je zin hebt. Je scriptie zal best wel goed komen. Leuk idee om Steve zo in het zonnetje te zetten zal ie best wel op prijs stellen en nog een stapje harder lopen voor jullie. veel liefs mama

  • 17 Maart 2008 - 16:05

    Zusje:

    haaj kim
    na een maand zal ik ook maar even een berichtje achterlaten. jij licht nu te slapen en ik kom net terug van school. leuk dat je het naar je zin heb daarzo. wij gaan natuurlijk wel winnen met de speurtocht. voor de rest heb ik eigenlijk niet zo veel te vertellen. ohwja weet je al iets wat je voor je verjaardag wil van mij?
    ik hoor het wel

    xxxx je zusje

  • 17 Maart 2008 - 17:17

    Tessje:

    Echt gemeen jij wordt echt alleen maar bruiner :(

    Balen man dat het niet helemaal met je scriptie wil zoals jij wilt ;)
    Heb ik ook een beetje last van helaas.

    Verder gaat hier alles goed hoor !!!

    Zie wel weer dat je het erg naar je zin hebt.

    Je komt toch nog wel terug he :p

    Liefs Tess

  • 17 Maart 2008 - 17:53

    Moeder Van Tessa:

    Hallo Kim ik laat ook maar eens een berichje voor je achter.heb alles gelezen en bekeken,het ziet er allemaal erg gezellig uit daar aan de andere kant van de wereld.Alleen voor het weer zou je er al naar toe willen.geniet er maar van.Groetjes en veel plezier, en succes met je scriptie.Ina

  • 19 Maart 2008 - 05:01

    Roomie Steph:

    ey kimmie
    wat een leuk verhaal tog weer !! :D en de dolfies waren weer leuk he om te zien !!
    nou ik zievnaaf en werkse nog !!

    kussies

  • 21 Maart 2008 - 17:55

    Christine:

    Hoi Kim het is leuk te lezen dat het zo goed gaat met jou
    Ik ben stik jaloers op dat weer daar, hier is het meizerig en koud. Ik hoop dat het met de speurtocht iets beter is anders bakken we er niets van. Hier is alles goed ons leventje gaat gewoon door. Veel plezier dit weekend en de groetjes van Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstudeerstage in Sydney

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2008

Bijna naar huis!

25 Juni 2008

Outback!

17 Juni 2008

Melbourne!

09 Juni 2008

Finally finished!

02 Juni 2008

Vleermuizen en Kaketoes :)
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 40154

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: