Taronga Zoo, Mardi Gras en Paddy's Market - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Taronga Zoo, Mardi Gras en Paddy's Market - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Taronga Zoo, Mardi Gras en Paddy's Market

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Maart 2008 | Australië, Sydney

Hier weer een berichtje vanuit Sydney! Bedankt voor alle reacties. En Giel hoe is je eerste uitwedstrijd gegaan?

Maandag rond 3 uur nog even naar Centennial park gelopen. Is een groot park hier in de buurt. Nog kaketoes, ibissen en heel veel spinnen gezien. Even rondgelopen, volgende keer een fiets huren want het is te groot om te lopen, nog wat gedronken en toen naar huis. Heerlijke quiche gemaakt, duurde even voordat die klaar was, maar dan heb je ook wat. In de avond ben ik wezen hardlopen. Wilde richting Bondi Beach gaan, ben hier alleen nooit aangekomen, was een beetje verdwaald.

Dinsdag weer gewerkt. Werktempo is wel even wennen, maar op het bedrijf is iedereen erg aardig. In de pauze ga ik vrijwel altijd naar buiten, de kantine is een klein kamertje zonder ramen, niet echt gezellig. Buiten is het des te beter, Sydney park ligt hier vlakbij en zijn veel plekken om te zitten. Toen ik thuis kwam stond het eten klaar. De lucht zag er toen al erg dreigend uit. En ja hoor, tijdens het eten begon het keihard te regen, echt ongelofelijk. Straat werd een rivier, gedeelte waar wij aan het eten waren (overdekt) was ook 1 groot zwembad. Best bizar dat het hier zo hard kan regenen.
' s Avonds naar de bios geweest. Naar de film Definitly, Mabey, moest af en toe moeite doen mijn ogen open te houden, slaap hier namelijk niet zoveel.
Nog een mailtje van Marlou dat ik 100 euro gewonnen heb met een enquête, altijd leuk! :)

Woensdag weer gewerkt, verander elke keer van werkplek, maar heb als het goed is volgende week een vaste plek. Ik start deze week met de organisatiebeschrijving en dan volgende week mijn opdracht bespreken.
Na het werk niet meer zoveel gedaan. Sleutel nog kwijtgeraakt. Ben niet buiten het huis geweest, maar kan hem nergens meer vinden, gelukkig was het geen probleem en kreeg ik meteen een nieuwe. Ben nu wel mijn mooie sleutelhanger kwijt!

Donderdag weer gewerkt. Was erg slecht weer en ook in de avond weer regen. Zijn 's avonds wezen zwemmen en daarna nog even naar de Starbucks. Heb ook te horen gekregen dat ik zondag kan verhuizen naar een twee persoonskamer boven in het huis. Is een mooie en redelijk grote kamer en ik heb daar weinig last van de herrie :).

Vrijdag na het werk niet meer zoveel gedaan. Boodschappen, film kijken en rond 2 uur gaan slapen.

Zaterdag naar Taronga Zoo geweest. Gingen er met de ferry naar toe en toen omhoog met een kabelbaan. Vanuit daar konden we het hele park zien. Met koala’s op de foto geweest. Was eigenlijk 20 dollar, maar wij kregen het gratis!
Veel Australische dieren gezien en nog naar een spider show geweest. Park is heel mooi, kan bij een aantal dieren door het verblijf lopen en daarnaast een heel mooi uitzicht op de stad. Weer was ook goed, heel de dag zonnig! ’s Avonds naar Mardi Gras (Gay parade) geweest. Waren best wel laat, maar hebben uiteindelijk een goed plekje gevonden en een groot deel van de optocht gezien. Was echt super mooi en ook buiten de optocht veel verklede mensen gezien. Nog even naar de Mac geweest bij Bondi Beach en toen naar huis.

Zondag heb ik weer een poging gedaan om uit te slapen, maar helaas al om 9 uur wakker. ’s Middags naar Paddy’s Market geweest. Lijkt veel op de zwarte markt in Beverwijk. Heel veel souveniertjes, kleding en hebbedingetjes en ook nog goedkoop. Plan was om hier ook goedkope verse groente te halen, maar dat was echt 1 kippenhok. Zoveel mensen en heel veel geschreeuw. Uiteindelijk dus maar gewoon naar de super. Zelfgemaakte pizza gegeten en in de avond ben ik naar boven verhuisd. Zit nu op een mooie kamer boven in het huis, heb ook mijn foto’s op kunnen hangen en het is opgeruimd hier (kreeg nogal veel reacties over de vorige rommelige kamer)!

  • 03 Maart 2008 - 10:25

    Kris Bresseleers:

    Hallo kim,
    Ik ben toevallig op je blog geraakt.Mijn zoon mattias zit nu al twee weken in Sydney maar hij is zelf niet zo'n schrijver!Daarom ben ik al blij dat ik jou ervaringen in Sydney kan lezen.Zo krijg ik toch een beeld van Australië.Mattias moet er zelf werk zoeken en dat blijkt toch niet zo eenvoudig.Fuiven doet hij liever!
    Bedankt voor delen van je ervaringen en heb nog een fijne tijd!

    Kris

  • 03 Maart 2008 - 10:26

    Leonie:

    Leuke fotos!!
    Vooral die ene

    xxx Leonie

  • 03 Maart 2008 - 12:26

    Papa:

    Het lijkt me daar één groot feest. Wat zie en maak je toch een hoop mee.Fijn om op een betere kamer te zitten. Kusjes!

  • 03 Maart 2008 - 16:10

    Tess:

    He Mik,,

    Ik zag ook een foto van mij in je Collage :D
    Kun je me iig niet vergeten :D :p haha

    Wat een verhaal weer zeg, lijkt wel of er daar in Sydney meer uren in een dag zitten ofzo
    Je doet zoveel leuke dingen !!!

    Bevalt je kamertje een beetje ???

    Echt grappig om te zien op die dierentuin foto's bv bij die giraf, al die wolkebkrabbers op de achtergrond.

    Ik hoop dat je nu lekker aan het slapen bent ;)

    Spreek je weer

    liefs xxx

  • 03 Maart 2008 - 18:54

    Samantha:

    Whoww wat kan jij veel doen in een week zeg ;)Nu ben ik defnitief jaloes! En wat een lekkere kerels heb jij daar :P

    Beter dat je nu die andere kamer hebt :)
    Schrijven elkaar.

    Kuss Samantha

    Trouwens ik mag die toets in mei maken gelukkig!

  • 04 Maart 2008 - 00:58

    As:

    haai meid! Leuke fotootjes allemaal ;) wat zulle we vanavond eens gaan eten :p
    werkse nog!! en tot straks
    kus

  • 05 Maart 2008 - 09:52

    Oma:

    hallo Kim ben wer terug van vacantie het was een fijne week ik heb met hulp van pappa en mamma gesnorkelt heel leuk met mijn rug is het goed gegaan ik heb een hele fijne massage gehad ik heb in de zee gezwommen en bij het hotel was een warmwaterbad daar heb ik met pappa ook gezwommen mamma heeft een dag in bed gelegen ze was flink ziek de anderen ookeen beetje .Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebthouwe zo heel veel liefs oma.

  • 06 Maart 2008 - 04:37

    Tamara Julienne:

    Hey kimmie,

    Oh aussie ziet er egt mooi uit vanuit die ferry en kabelbaan. Oh jij heb egt mooi weer he! Lucky girl :D Wil ook gaan, hier nog steeds koud :S Brrr... Maja merk niet zoveel ervan! En hebbie al veel geshopt?
    Have fun nog girl..

    Spreek je snel,

    xxx

    Ps: Cute koala Hihi

  • 06 Maart 2008 - 13:52

    Jeffrey:

    Hoi Kim,

    Leuke site. Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Down Under.

    Groeten namens allemaal,
    Jeffrey - Start People Professionals.

  • 07 Maart 2008 - 00:52

    Roomie Steph:

    ey wat maak je tog een hoop mee :P!!! het is hier altijd gezllie en gisteren was het eten weer super lkkr !! nou meid ik zie je weer vnaaf !! werkse nog !!

    (K)ies je roomie

  • 07 Maart 2008 - 20:15

    Guus Boers:

    Hoi Kim, wat leuk om je ervaringen zo te lezen en aan de foto's te zien heb je het uitstekend naar je zin. Ik wens je nog heel veel succes en plezier. Groetjes Guus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstudeerstage in Sydney

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2008

Bijna naar huis!

25 Juni 2008

Outback!

17 Juni 2008

Melbourne!

09 Juni 2008

Finally finished!

02 Juni 2008

Vleermuizen en Kaketoes :)
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 40151

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: