Eerste stageweek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Eerste stageweek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Februari 2008 | Australië, Sydney

Maandagavond hebben wij nog een meeting gehad met Dolf. Gang van zaken in het huis besproken. 's Avonds even mijn kleding gestreken voor mijn eerste stagedag. Ik moet nogal netjes gekleed; geen jeans, t-shirt en slippers. Wat dus inhoud veel blouses en veel strijkwerk.
Dinsdagochtend om 8 uur van het station gehaald. Daar stond Melanie (receptioniste) met een bordje: Kim, Welcome to Breamac! Was wel heel grappig om te zien. Rondleiding door het bedrijf gehad. Ik zit op de afdeling accounting, werken ongeveer 10 mensen en hier worden allen financiële zaken geregeld van alle vestigingen in de wereld. Eerste dag een paar systemen uitgelegd gekregen en zelf wat facturen geboekt. ‘s Avonds wezen zwemmen. Op de terugweg heel veel vleermuizen gezien, die echt huge waren.

Woensdag weer stage gelopen. Werktempo ligt hier wel wat lager, dus ik doe het ook maar rustig aan anders is er geen werk mee. Ga deze week gewoon mee werken en volgende week dinsdag start ik met mijn scriptie. Nog even doornemen wat nou precies de bedoeling is, want dat is mij niet helemaal duidelijk. Woensdagavond was het de bedoeling om bij de foodcourt te eten, maar uiteindelijk naar de super en twee broodjes tonijn gehaald. In de avond naar Bondi Beach gelopen. Daar kom je echt heel veel hardlopers tegen. Nog even wat gedronken en toen terug naar huis.

Donderdag weer gewerkt. Het Engels spreken gaat mij eigenlijk wel goed af. Iedereen in het bedrijf zegt ook dat ik goed engels spreek, waarschijnlijk omdat ik Britisch Engels spreek en de mensen hier met een accent praten. Af en toe lastig om te verstaan.

Vrijdag weer gewerkt. Tijdens lunch lekker in het park in de zon gezeten, echt heel heet, maar ik ga natuurlijk niet klagen, want is heerlijk elke dag in korte mouwen naar buiten!
‘s Middags op het werk nog baklava op. Toen ik naar het station liep door het park (waar zondag een festival is), waren bijna alle wegen geblokkeerd door de voorbereidingen van het festival. Ben toen door twee medewerkers met een golfkarretje naar het station gebracht, echt super aardig. Meteen mijn trein gehaald en hoefde niet helemaal om te lopen. Vrijdagavond met een groep van 20 uitgeweest bij de Darling Harbour. Gebied rondom de haven, waar veel uitgangsgelegenheden zijn. Rond 2 uur weer terug naar huis, had echt pijn in mijn voeten.

Zaterdagochtend weer vroeg wakker, even inkopen gedaan en rond 2 uur richting Bondi Beach, eindelijk! Heerlijk op het strand gelegen. Zee nog in geweest, golven zijn wel extreem wild, maar wel verkoelend. ’s Avonds was het plan om uit te gaan, maar uiteindelijk thuis gebleven en tot 2 uur film gekeken.

Zondagochtend weer vroeg wakker. Even geshopt, outfit gekocht voor de avond en toen richting het strand. Weer lekker in de zon gelegen en daarna naar de mac. Moesten ons nogal haasten, want boot vertrok om 8 uur. Snel omgekleed en richting Darling Harbour. Hebben vier uur gevaren door Sydney. Harbour Bridge en Opera House by night gezien. Was niet echt een partyboot, maar was wel gezellig. Met de taxi naar huis gegaan en toen rond twee uur gaan slapen.

Vandaag eindelijk uitgeslapen, zo even wassen en dan genieten van mijn vrije dag!

Tot spreekse!

  • 25 Februari 2008 - 16:12

    Tess:

    Woooooooooooow

    Wat een heerlijk weekje heb jij achter de rug zeg.
    Sjeempie ben vet jalours alles zo relaxt op stage en na stage en heerlijk weer als je klaar bent Poeh !!!!

    En gewoon nu al aan het strand liggen of in een park rondhangen
    HEERLIJK !!!!
    Zat net even in de tuin maar waaide daar helaas weg.

    IK IS JALOURS !!!!

    Denk wel dat je het daar gaat uithouden of niet dan ???

    Is het een gezellige groep waar je mee om gaat ??
    En de Boyszz,, de Nl'ers en uiteraard de Australianen :p:p:p

    Ik moet er vandoor, heerlijk (ahum) spruitjes eten :'(
    Die zul je vast niet missen :p

    Spreek je

    Liefs Tess xxx

  • 26 Februari 2008 - 09:23

    David En Sander:

    Heej Kim

    Thanx voor je berichtje, we vermaken ons inderdaad erg goed..maar jij ook wel zo te zien op de fotos lekker op het strand, surfen en uitgaan net een vakantie...

    het werktempo hier ligt ook niet zo hoog..en we kunnen ons maar met moeite aanpassen hahaha..

    We hebben contact

    Ciao

  • 27 Februari 2008 - 18:16

    Christine:

    Hoi Kim zo te lezen en te zien bevalt het wel erg goed daar. De meiden waar je mee uit gaat zijn dat Nederlandse meiden of ook andere nationaliteiten? de namen lezen erg nederlands
    Het strand ziet er ook goed uit dat is beter dan dat weer hier. Veel groeten hier uit brabant.

  • 28 Februari 2008 - 17:59

    Mama En Papa En Oma:

    Hier een berichtje uit Egypte. Blij dat ik je zo kan volgen. Is hier ook lekker weer heerlijk windje en veel zon. Mooi hotel en tuinen. liefs oma, papa marlou kelly en mama

  • 28 Februari 2008 - 20:43

    Giel En Marij:

    Hoi Kim,
    Fijn dat het je zo goed bevalt in het verre Australië. Maar wat wil je ook; mooi weer, leuk werk, rustig werktempo, lekker stappen, bakken in de zon etc..
    Je zou er jaloers op worden.
    Groetjes Giel en Marij

  • 29 Februari 2008 - 13:18

    Alex, Ji En Mad:

    hey kimmetje

    hoe is het daar? Zo te zien vermaak je je wel. Wij zijn stikjaloers, kan je niet wat van die zon naar ons verzenden, aangetekend. Hahahah.

    Geniet ervan, want voor je het weet zit je weer in Nederland en maar hopen dat het zomer is.

    Jij hebt daar volgens ons een relaxed werktempo en wij hier maar zweten, zonder zon!

    maar is goed, we checken je wel

    Kuzzies van ons!

  • 29 Februari 2008 - 18:27

    Giel:

    Hoi Kim,
    Ik ben wel een beetje jaloers op die lekkere golven en het lekker zonnetje, ik zou wel met je willen ruilen maar dan moet mijn vriendje Hub wel mee anders ga ik hem missen.Maar misschien als wij later zo oud zijn als jij gaan wij dat ook wel doen. Op dit moment regent het hier heel hard en daar ben ik niet blij mee!Morgen ga ik mijn eerste uit wedstrijd hockeyen in Best, en daar heb ik zin in!Nou heel veel plezier in Australie
    Groetjes Giel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstudeerstage in Sydney

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2008

Bijna naar huis!

25 Juni 2008

Outback!

17 Juni 2008

Melbourne!

09 Juni 2008

Finally finished!

02 Juni 2008

Vleermuizen en Kaketoes :)
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 40151

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: