Surfkamp - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Surfkamp - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Surfkamp

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Februari 2008 | Australië, Newcastle

Allereerst bedankt voor alle berichtjes, mails, smsjes enz. Erg leuk om al die berichtjes uit Nederland te lezen.

Verder bij het einde. Ben woensdagavond nog met een paar meiden wezen zwemmen, baantjes trekken en daarna lekker in het bubbelbad :).
Donderdag lekker uitgeslapen en overdag naar de harbour bridge en het opera house geweest. Was lekker weer en gezellig druk rondom de haven. Nog een aantal aboriginals gezien die didgeridoo aan het spelen waren. Die dag had ik pas echt het idee dat ik aan de andere kant van de wereld zit! Eerste dagen vooral rondom het huis geweest en dat zou zo Nederland kunnen zijn, behalve het weer dan.
Even rond gelopen in de haven, ijsje gegeten en toen terug naar huis. In de avond nog met een paar meiden een heerlijke wafel met aardbeien gegeten en geshopt. Zijn echt zoveel winkels in het shoppigcenter, verdwaal nog steeds!
Vrijdag met Stepanie, Annelieke en Astrid naar de botanic gardens, opera house en harbour bridge geweest. Daar rondgelopen, lijkt een beetje op central park (NY), veel hardlopers, tijdens de lunch veel zaken mensen en natuurlijk heel veel toeristen. Rond vier uur terug naar Bondi Junction.
Nog even naar de Starbucks geweest, lekkere ijskoffie gedronken en toen terug naar huis om mijn tas in te pakken voor het surfkamp.
Werden vrijdagavond om 7 uur opgehaald bij Central. Met ze allen in een typisch surfbusje gestapt. Was ongeveer drie uur rijden naar het kamp. Onderweg veel gezien van het land, is echt heel mooi hier! Via een hobbelweg naar onze slaapplaats. Bevonden ons echt in the middle of nowhere (roestwater, geen bereik met je telefoon), maar heb wilde kangaroos gezien en de omgeving was echt super! Echt een outback gevoel. Zaterdagochtend om 8 uur ontbijt en toen op naar the beach! Eerst les gekregen op het droge en toen de zee in. De zee was gelukkig redelijk rustig, dus ideaal om te oefenen. In het begin was het vooral met de golf meegaan en een poging wagen om op te staan, maar moet zeggen dat het steeds beter lukte. Surfleraren waren in de zee om te helpen, wat het een stuk makkelijker maakte, doordat zij elke keer aanwijzingen gaven. Na de lunch weer de zee in. Ging wat minder goed als in de ochtend, doordat ik moe was en de golven wat hoger werden, maar heb nog een paar keer op mijn surfbord kunnen staan. Rond 4 uur terug richting het kamp. ’s Avonds was er een buffet, live muziek en kon er gedanst worden! Erg gezellige avond! Vanaf de bar naar de slaapplaats in het donker door de bush bush, waar je allerlei geluiden hoort en beesten voelt!
Zondag weer vroeg op en richting het strand. Dit keer was de zee extreem wild. Gingen er een aantal de zee in, maar zij vielen direct om door de krachtige golven en werden constant onderwater gezogen. Toen de leraar ook nog aangaf dat het gevaarlijk was, heb ik maar besloten om het water niet in te gaan. Tijdens de lunch nog een varaan gezien, die langs kwam. Één van de leraren zag een haai in het water, dus iedereen er snel uit. Ik was te laat bij de zee om de haai nog te kunnen zien, wel jammer.
Rond drie uur terug naar het kamp, onze spullen gepakt en toen op weg naar huis. Was een erg lange rit in een gammel busje, maar wel genoten van het uitzicht. Waren rond 8 uur weer thuis, nog even snel wat gegeten, geskypt en toen gaan slapen. Was echt een super leuk weekend en een gezellige sfeer.

Maandagochtend even opgeruimd en tas van het surfkamp uitgepakt. Daarna met Astrid en Sander mijn visum opgehaald. Was echt heel druk, veel Aziaten, maar wij hebben ons visum! Daarna nog even naar mijn stage gegaan met de metro en toen richting Bondi Beach. Nog even op het terras gezeten en toen naar huis. Straks koken en dan morgen mijn eerste stagedag. Ben erg benieuwd. Via mail en telefoon klinken ze allemaal heel aardig en hoor ook van mensen in het huis dat iedereen heel relax en makkelijk is. Heb er in ieder geval veel zin in!

• 18 Februari 2008 - 10:54

Astrid:

Jaja en dan vooral die laatste foto, daar gaan wij vaak liggen !! ;) haha
    meid we gaan een supertijd tegemoed!

• 18 Februari 2008 - 11:30

Erik:

Wat een lang bericht. Ga zo door, want het is fijn om het ook nog eens allemaal te lezen. Ik word al een beetje specialist in m.s.n.én en skypen.
    Het ziet er daar geweldig uit. Wil eigenlijk wel met je ruilen. Succes op je 1e stagedag!

• 18 Februari 2008 - 13:24

Anneke:

Hoi Kim
    Het ziet er allemaal hardstikke mooi uit daar. Fijn dat je het naar je zin hebt en nu maar hopen dat je stageplaats ook goed bevalt. Heel veel succes en vooral plezier en geniet ervan. Voor je het weet sta je weer op het vliegveld richting Nederland.

groetjes Anneke, Jeroen en Tom

• 18 Februari 2008 - 16:08

Tess:

Mikjeeee,,

Woowie wat een verhaal zeg !!!
    En Mooie Picturesssssss !!!

Kwil ook naar Australië !!!!!

Ben blij dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.
    Surfen ziet er erg stoer uit !!!

Ben benieuwd hoe je eerste stage dag is bevallen.
    Mijn 1e stage dag zit erop en ben wer-ke-lijk-waar KAPOT !!!! en het Koppijn. :P
    Dus ik heb genoeg informatie gehad haha en morgen weer een dag.

Ben benieuwd naar je volgende boekwerk ;)

Liefs Tess x

• 19 Februari 2008 - 19:54

Marcella:

Heey Kim!

Leuk om zo te lezen wat jij allemaal meemaakt! Ziet er mooi uit daar in Australie.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!

Hoop dat je eerste stage dag goed bevallen is!

xxx Marcella

• 19 Februari 2008 - 20:01

Annetjuh:

NICE BOYZZ BIJ HET SURFEN!!??? :-DP

• 19 Februari 2008 - 20:19

Giel En Marij:

Wat leuk om het allemaal te lezen wat je daar mee maakt. Zover weg en toch dichtbij. Geniet ervan en veel succes met je stage. Groetjes Giel en Marij

• 20 Februari 2008 - 14:28

Madhwi:

Hey, je hebt het daar zo te horen wel naar je zin. Ik ben wel jaloers hoor, als ik naar die foto's kijk.

Hoe is het eigenlijk op je stage?

kus madhwi

• 20 Februari 2008 - 14:40

Madhwi:

Hoe is het eigenlijk op je stage?

kus madhwi