21st @ Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu 21st @ Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

21st @ Tassie

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Mei 2008 | Australië, Hobart

Hoi allemaal,

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de kaarten, smsjes, krabbels, telefoontjes, mails en de reacties op mijn site voor mijn verjaardag!

Ik zal even een korte samenvatting geven van de afgelopen week. Maandagochtend vlogen we om 8.50 naar Tasmanië. Op het vliegveld in Hobart stond onze huurauto klaar, een Toyota Corrola en ik was de gelukkige die als eerst mocht rijden! Ging gelukkig makkelijk, doordat we een automaat hadden. Meteen naar Port Arthur gereden. Onderweg nog gestopt bij devils kitchen! Een erg mooi uitzichtpunt. In Port Arthur (een gevangenis) rondgelopen en ’s avonds The Ghost Tour gedaan. Erg leuk om in al die enge huizen naar enge verhalen over geesten te luisteren, maar geloven, nee dat niet! Ook nog walibi’s gespot in de nacht. Die nacht op een camping geslapen in een bunkhouse, met stappelbedden van 3 hoog.

Dinsdag naar Maria Island gereden, helaas vaart de boot niet elke dag door het winterseizoen en wij hadden pech, vandaag geen boot! Maar even geluncht en toen doorgereden naar Freycinet National Park. Tijdens het rijden veel dode dieren langs de weg zien liggen, gelukkig hebben wij deze week alles kunnen ontwijken! Nog naar Nine Mile beach gereden, wederom een mooi strand. In het Freycinet National Park een hostel geboekt en die avond weinig gedaan. Bevonden ons echt in de middle of nowhere, geen bereik met je telefoon en nergens internet.

Woensdag wilde wij eigenlijk de zonsopgang gaan bekijken, maar vonden we toch iets te vroeg, dus maar lekker verder geslapen. Uiteindelijk om half 9 naar Wineglass Bay gegaan. Daar hebben we een wandeling van 1,5 uur gemaakt. Toen naar Lake Leake gereden, een meer met allerlei boomstammen erin, erg leuk om te zien! In Campeltown geluncht en verder gereden naar Launceston. Eindelijk weer stad, na 2 dagen bush bush! En ja dan moet er natuurlijk even geshopt worden! Baas van het hostel gaf nog een tip voor een korte wandeling, dus dat hebben wij gedaan. ’s Avonds naar de bios gegaan: 21, leuke film!

Donderdag was het erg koud, maar 3 graden! Zijn naar een Honing fabriek gegaan. Echt heel erg leuk, kon allerlei soorten (chocolade, hazelnoot, caramal, peper, fruit, bloemen) honing proeven en het werd gerund door een Nederlands echtpaar, altijd leuk om Nederlanders tegen te komen! In de middag een Wildlife park bezocht. Rondleiding gehad; koala’s, wombats, tasmanian devils en kangaroes geaaid. Ook nog kangaroes gevoerd, echt super leuk! Heel de middag in de auto gezeten naar Cradle Mountain. Dachten dat het niet zo ver was, maar bleek tegen te vallen.

Vrijdag bij Lake St. Claire in Cradle Mountain een wandeling van 1,5 uur gedaan. Allerlei verschillende soorten natuur, erg mooi! Naar Playtupus Bay geweest, helaas niks gezien. Naar Hobart, de hoofdstad van Tasmanië gereden. Onderweg nog gestopt bij Bronte Park en New Norfolk. De stad in geweest en na 5 dagen weer eens op internet.

Zaterdag naar Salamanca market geweest. Echt een super leuke markt, waar je allerlei dingen kon proeven! Maar even een nieuwe sjaal gekocht, want die van mij (nou ja die van mama, sorry) was ik in het hostel vergeten en die had iemand dus meegenomen. ’s Middags naar Hasting Caves and Thermal Springs. Even snel rondgelopen bij de Thermal Springs en toen een rondleiding gehad in de grot. ’s Avonds wezen eten bij een Ierse Pub.

Zondag de Mount Wellington opgereden. Echt super mooi uitzicht over Hobart, alleen wel erg koud en heel veel wind. In de middag op Brunny Island rondgereden, staat bekend om zijn wildlife en dan met name pinguins, dolfijnen, walvissen. Helaas niks gezien, maar nog wel een mooie wandeling van een uurtje. En ja toen was het alweer tijd om onze auto (intussen heel wat viezer) in te leveren. Kregen nog even te horen hoeveel kilometer wij gereden hebben deze week: 1573 km, toch nog aardig wat. Toen weer op het vliegtuig naar huis, Sydney. Bij thuiskomst weer wat kaartjes en 2 pakketjes :) Heel erg bedankt daarvoor, erg leuk!

Vandaag weer in het warme Sydney, want het is de afgelopen week best koud geweest op Tasmanië. Nu weer heerlijk genieten van de zon en dan de komende 2 weken mijn scriptie af ronden.

Tot snel!
Xxx

• 26 Mei 2008 - 05:38

Assie:

Was leuk!!!!!!! :)

• 26 Mei 2008 - 07:20

Roommie:

wat een leuk verhaaltje ;) wel vet veel gedaan he in tasmanie :D nou meid ik zie je zometeen!! en ben benieuwd naar de photos ;)

kussie

• 26 Mei 2008 - 10:30

Mama:

Je hebt weer een mooie week gehad. Fijn dat alles goed verlopen is. Leuke foto's. Nog fijn een paar uitstapjes te goed. Geniet er nog volop van.

liefs mama

• 26 Mei 2008 - 15:11

Tessa:

Hoii Hoii Mikje,,

Nou volgens mij heb je wel genoten he van je vakantie, weer lekker veel gedaan zie ik wel :)

Heb je mijn kaartje al eens ontvangen :p ?
    Of istie zoek geraakt bij de post :(

Spreek je xxx

• 29 Mei 2008 - 17:29

Oma:

hoi kim
    jullie hebben wel veel ondernomen helemaal te gek en mooie fotos
    guus heeft gisteren een ongeluk gehad een brommer had hem van achter aan gereden en is doorgereden hij heeft zijn elleboog gebroken en flinke kneuzingen kim geniet nog maar flink de tijd gaat hard kusjes oma