Phuket, Phi Phi & Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Phuket, Phi Phi & Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Phuket, Phi Phi & Krabi

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Februari 2011 | Thailand, Krabi

Weer bedankt voor jullie reacties! Hier volgt dan mijn laatste update vanuit Thailand.

We zijn intussen in Krabi en vertrekken vanmiddag met de bus naar Bangkok en dan breken onze laatste twee dagen in Thailand aan!
Kan mij het nu nog niet echt voorstellen dat ik over 4 dagen gewoon thuis op de bank zit en heerlijk in mijn eigen bed kan slapen.

Vanaf Phuket Town zijn we met de lokale bus naar Patong Beach gegaan. Het grote en toeristische strand van Phuket.
We hebben nog een hostel kunnen vinden voor een redelijke prijs (het was Chinees nieuwjaar en Phuket is al duurder dan de rest van Thailand).
Meteen richting het strand gegaan. Dat stond echt helemaal vol met ligbedden en parasols. Een heerlijk bedje gehuurd met parasol, wat ook echt nodig was want 's middags was het bloedheet.
Vaak verkoeling gezocht in de zee en ik ben niet zo heel goed in stil liggen, dus heb regelmatig langs het strand gelopen. Heerlijk tot zonsondergang op het strand gelegen en daarna meteen wat gaan eten.

De volgende twee dagen ook op het strand doorgebracht.Heerlijk die zon! Avonden doorgebracht met ijsjes eten, cocktails drinken, winkeltjes kijken en mensen kijken. En al dat uiteten gaan (zelf iets maken is duurder en minder lekker, dus geen optie) is niet echt bevoordelijk voor mijn gewicht, dus ik ben in Phuket ook nog 2 keer wezen hardlopen langs het strand.
De uitgaansstraat van Phuket is echt een groot spektakel. Is zoveel te zien, overal Thaise meiden (nouja eigenlijk zijn het jongens) in de meest rare outfits die in bars dansen en mensen proberen binnen te halen.
Na 3 dagen Patong begonnen de strandstoel jongens ons al te kennen en wij zagen ook steeds ''bekenden'', teken dus dat we weer moeten verkassen.

Zaterdag zijn we met de boot naar Phi Phi gegaan. Echt een super mooi eilandje! Denk wel 1 van de mooiste die we gezien hebben. Ligt tussen de bergen en het water is echt heel helder. In de zee schieten de vissen voor je voeten weg.
Toen we van de boot afkwamen was het enorm druk en bloedheet. Op zo'n moment is een backpack toch wat minder prettig om te dragen.
We zijn snel weggelopen van de drukte en vonden al snel een leuk bungalowtje vlakbij zee. Weer meteen naar het strand gegaan. Hier was alleen geen schaduw, dus we waren voornamelijk in zee om af te koelen.
Zondag op een stuk gras vlakbij zee tussen de bomen gelegen. In de middag verbrand je zonder schaduw heel snel!
Koh Phi Phi is tijdens de tsunami hard getroffen en we hadden al wat bordjes gezien naar een viewpoint and tsunami dorp, dus we zijn zondag laat op de middag aan een kleine wandeling begonnen. Na 3 heuvels hield Tess het voor gezien en ben ik alleen verder gegaan. Er volgde nog wat heuvels en toen was ik bij het tsunami dorp. Op zich niet veel te zien, behalve dat alle huizen nieuw en hetzelfde zijn.
Het viewpoint was nog een stuk verder en aangezien het al donker begon te worden, heb ik mijn eigen viewpoint maar gecreeerd en ben ik daarna omgekeerd.


Maandag zijn we met de boot naar Krabi gegaan. Onze laatste boottocht! We hebben heerlijk op het dek kunnen zitten en van het uizicht kunnen genieten.
In Krabi weer een leuk hostel vlakbij zee met een super leuk balkontje. Het strand is hier alleen een stuk minder (hadden we van tevoren al gelezen en gehoord). Het is niet zo groot en de zee is niet helder.
Na een twee uurtjes hadden we het wel gezien. Maandagavond nog even flink wat souveniers geshopt, hoeven we ons daar in Bangkok niet meer druk om te maken!

Gisteren hebben we nog een dagtour gedaan, was het geld echt dubbel en dwars waard! Enorm gelachen en veel actie!
We begonnen met raften (na 1,5 uur in de auto te hebben gezeten). Met ze vijven en 2 instructeurs in 1 boot. Toen we aankwamen zag de rivier er heel rustig uit. Maar toen ging de dam open en veranderde het in een echte wildwater rivier.
Iedereen had een pedel maar dat was eigenlijk niet nodig. Het ging af en toe zo hard, dat ik mijn hand liever gebruikte om mijzelf vast te houden. Wel echt super gaaf om te doen! Tess en ik zaten voor een instructeur en dat was maar goed ook.
Ik zag Tess op een gegeven moment uit de boot vallen en voor ik met mijn ogen had geknipperd zat ze alweer in de boot. Een hele snelle reactie van de instructeur. Mij heeft die ook nog een keer gered toen ik naar voren viel.
Tussendoor hadden we nog een vijf minuten break. Toen de gids zei maak je voeten maar los, had ik even niet door dat de reden erachter was dat ik daarna in het water zou liggen.

Na onze Thaise lunch zijn we richting het quad camp gegaan. Tess en ik hadden samen 1 quad. Het eerste stuk heeft Tess gereden (gelukkig!). Was een ruig landschap; veel stenen, heuvels, water, modder en hobbels! Wel echt super leuk en ik kon ook nog een beetje van het uizicht genieten!
Halfverwege hebben we gewisseld en ben ik verder gaan rijden. Het eerste stuk was gelukkig asfalt, zodat ik even kon wennen. Na het asfalt nog stukken over het zand en door de rivier. Het stuurt wel zwaar en mijn duim deed ook echt pijn van het gasgeven, maar het was super gaaf om te doen.
En toen zat ons actief dagje er weer op. Nog bij een monkey cave gestopt, wat van mij niet had gehoeven, maarja dat krijg je als je een tour boekt.
En dinsdagavond weer souverniers geshopt, geloof dat ik nu bijna alles wel heb!

We zitten nu (2 uur) in een (airco) koffie cafeetje te wachten tot we naar bangkok kunnen. Onze bus vertrekt om 3 uur en we komen morgenochtend om 6 uur als het goed is aan in Bangkok. Ik heb vanmorgen mijn laatste uurtje op het strand doorgebracht. Tess had het gehad met de zon (kan ik mij niet voorstellen, ik vind het echt heerlijk die zon), dus die heeft nog op onze kamer/balkon gezeten.
Net weer een heerlijke lunch op, ik ga het nog missen als ik weer thuis ben. Ik ben intussen zo gewend aan 3 keer per dag uiteten gaan!
Morgen is Tess jarig, dus dat gaan we dan nog even vieren in Bangkok :-)

En vrijdagavond moeten we dan om 11 uur op het vliegveld zijn, hier vertrekt om half 2 ons vliegtuig naar Dubai en daarna back to the Netherlands!

Een heel raar idee dat ik straks weer thuis ben. Aan de ene kant echt super leuk om iedereen weer te zien en lekker in mijn eigen bed te slapen, maar ik weet zeker dat ik het warme weer, het relaxe leven, het heerlijke eten en het ongeorganiseerde leventje ga missen!
Het was een ieder geval een topafsluiting van mijn studententijd, had niet beter gekund! Eerste maand in het gastgezin was echt geweldig, zoveel lieve mensen leren kennen en veel over de cultuur geleerd! Het alleen reizen was ook een hele nieuwe ervaring, ook hier veel leuke mensen leren kennen (weer wat vakantie-adresjes erbij) en super veel kunnen zien en mijn laatste maandje samen met Tess was ook top! Lekker vertrouwd en heerlijk kunnen relaxen op de Thaise eilanden!

Iedereen super bedankt voor alle lieve mails, smsjes, hyves/facebook berichten en natuurlijk de reacties op mijn blog de afgelopen maanden! Heel erg leuk om allemaal te lezen!
Als ik thuis ben zal ik onze laatste dagen in Bangkok nog beschrijven.

En voor wie naar Schiphol wil komen, we landen zaterdagmiddag om kwart voor 1!

Liefs Kim

  • 09 Februari 2011 - 07:07

    Astrid:

    Ha meid! Leuk berichtje weer! Je hebt genoten zo te zien, mooie afsluiter inderdaad:)! Nu komt het echte leven;) Heel veel plezier nog de laatste 3 dagen en een fijne vlucht alvast! Feliciteer Tess alvast maar van me!
    xx as
    ps: huisje laat ik je nog horen :)!

  • 09 Februari 2011 - 07:46

    Samantha:

    Kimmie! Helaas kan ik er zaterdag niet bij zijn.....ben aan het snowboarden dan, maar we gaan heeel snel afspreken! Wanneer daten we? Toptijd heb je inderdaad gehad en niet normaal hoeveel jij beleefd hebt de afgelopen 3,5 maanden. Ik kan jou niet zoveel vertellen met een fulltime baan ;) Alleen het huis dan!! Zo blij met het huis....alleen zijn er nu weer wat kleine probleempjes met de oplevering, maar dat hoor je snel allemaal :D Jeeej Kim bijna terug! Doe de groeten aan Tes en de felicitaties! Tot snel

  • 09 Februari 2011 - 09:54

    Ina Maat:

    Hoi Kim dat was weer een lang verhaal.Heb ook net het verhaal van Tessa gelezen, het was een leuke afsluiter met veel avontuur.
    Geef je Tessa een dikke kus op haar verjaardag vam mij en van Jan. En dan zie je ons op Schiphol , nog veel plezier de laatste dagen en een goede reis.Groetjes Ina

  • 09 Februari 2011 - 12:20

    Je Vader:

    Met een lach en een traan heb ik je reisverslagen gelezen de afgelopen maanden. Het was geweldig.

  • 09 Februari 2011 - 18:21

    Mama:

    Wat ben ik trots op mijn lieve grote dochter. Je hebt je studenten leven zeker op een unieke manier afgesloten.
    Tot zaterdag

  • 10 Februari 2011 - 22:46

    Hoi Kim:

    Bedankt dat ik ook mocht genieten van jou verhalen!

    Heb je wel weer zin om naar huis te gaan na al die avonturen van je?

    en hele fijne en goede reis verder.
    Gr Stans

  • 12 Februari 2011 - 11:05

    Christine:

    Hoi Kim
    Ik zeg Welkom thuis en ik hoop tot gauw. Ik ben nu al jaloers op dat mooie kleurtje van jou. Geniet van je thuiskomst. groetjes Christine

  • 12 Februari 2011 - 13:40

    Annabelle:

    Hoi Kim!

    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en als ´t goed is ben je nu geland.
    Fijn dat je weer terug bent, maar ik zal ´t lezen van je verhalen wel missen, haha! En ik vind ´t idd een prachtige afsluiting van je studententijd!
    Tot snel!

    X

  • 13 Februari 2011 - 09:24

    Tess:

    Home Sweet Home !!
    Maar wel erg koud :(

    Vond het echt een super maand samen met jou Mikje !!

    Hoe poetste je elektrische tandeborstel :P?
    Ik kon vanmorgen niet kiezen wat ik op me brood wilde dus heb ik mn 2 boterhammen doormidden gesneden en er kaas, pindakaas, hagelslag en speculoos opgedaan :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Backpacken door Zuidoost-Azië

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Laatste dagen in Bangkok

09 Februari 2011

Phuket, Phi Phi & Krabi

01 Februari 2011

Eilandhoppen!

23 Januari 2011

Zon, zee en strand!

16 Januari 2011

Cambodja en Bangkok!
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 40139

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: