Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kim Boorsma - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Januari 2011 | Thailand, Hua Hin

Yeeeh! We zijn aangekomen aan de kust in Thailand. Intussen hebben we er al 2,5 dag strand opzitten.
Echt heerlijk beetje niksen, langs het strand lopen, zwemmen, liggen en eten!
Eerst nog wat over de rest van de week.
Ons laatste dagje in Bangkok zijn we in de ochtend redelijk op tijd richting het konininkelijk paleis gegaan. De kleding voorschriften waren in de lonely planet en anwb gids al verschillend, dus we dachten op safe te spelen, maar helaas voor Tess. De driekwartsbroek was niet lang genoeg, dus mocht ze uit de leenkleding een hele mooie rok uitkiezen! Alsof het nog niet warm genoeg is met alleen je eigen kleding.Het paleis was heel toeristisch, maar wel erg mooi. We hebben veel verschillende tempels gezien en natuurlijk het paleis zelf. Gelukkig hoefde we maar 1 keer onze schoenen uit te doen, We hadden namelijk beiden sneakers aan, omdat er in onze reisgids stond dat slippers niet toegestaan zijn. Aan het eind van de middag hebben we even afgekoeld en gerelaxed op onze kamer. En omdat we zo van sushi houden, zijn we die avond weer sushi gaan eten. Daarna nog naar The Tourist geweest in de bioscoop.
Dinsdag zijn we met de trein naar Ayutthaya gegaan. Dit is een stad die op de werelderfgoed lijst staat vanwege de ruines; het is de oude koningsstad.Een hostel was zo gevonden en met onze gehuurde fietsen zijn we langs de verschillende ruines gegaan. Het had wel wat weg van Angkor Wat.
Aan het eind van de middag hebben we nog een boottocht gemaakt langs drie andere ruines aan de overkant van de rivier.
Woensdag zijn we met de bus naar Kanchanaburi gegaan. Wederom een lokale bus, wat tot nu toe nog steeds erg goed bevalt. Het is goedkoop en je vriest tenminste niet weg door de airco, want die is er niet! In Kanchanaburi hadden we een super leuk hostel op The river Kwai. We zijn meteen naar de spoorwegbrug gelopen, wat deze stad bekend maakt. In het museum dachten we nog wat achtergrond informatie te kunnen vinden, maar dat viel tegen. Het enige wat ik onthouden heb is dat deze brug een belangrijke rol speelde tijdens de Tweede Wereldoorlog. In de avond heb ik geloof ik de meeste enge ervaring tot nu toe gehad. Een vismassage; ik was het al in verschillende steden tegengekomen, maar ik was te bang om het ook echt te doen. Ik heb het niet zo op dieren en dan gaan ze ook nog aan je voeten eten. Ik heb Tess eerst even laten testen en toen moest ik er toch echt aan geloven.
Van de 20 minuten heb ik zo'n 15 minuten in Tess dr hand geknepen en kregen we op een gegeven moment echt een lachkick.Mijn voeten voelde wel super zacht en achteraf gezien was het ook wel heel leuk om te doen!
De volgende dag wilde we eigenlijk vroeg naar de waterval gaan, maar Tess had die avond wat verkeerds gegeten. In de middag zijn we alsnog gegaan. Eerst 1,5 uur met de bus en toen waren we bij de watervallen. We begonnen meteen aan onze lunch; pindakaas met brood (is hier goedkoper om in een restaurant te eten dan zelf wat te kopen in de supermarkt, maar ik had echt trek in een normale boterham). We werden
al omgeven door wat apen en toen er 1 wel heel dichtbij kwam, rende ik weg en was ons brood dus ook weg! Gelukkig hadden we al wel een boterham gegeten.
Bij de watervallen naar de vijf verschillende niveaus gelopen en om 4 uur waren we nog net op tijd voor de laatste bus.Een ereplekje helemaal vooraan, zonder beenruimte.

Vrijdag zijn we naar Hua Hin vertrokken. De zon scheen en we hebben dus nog een paar uurtjes op het strand kunnen liggen.
En dat is wat we de afgelopen twee dagen ook gedaan hebben! In de avonden heerlijk gegeten rond de night market en gisterenavond hebben we onze nagels nog laten doen. Is echt heel leuk geworden, thuis ook maar eens een poging wagen.

Morgen vertrekken we richting Ko Tao. Eerst met de bus of trein naar Chumphon en dan om 12 uur 's avonds met de slowboat naar Ko Tao. Daar begint overmorgen onze duikcursus :-)
Wel erg vervelend dat ze hier alleen maar dure tours (bus +boot) aanbieden, terwijl er ook lokale bussen gaan en goedkopere boten zijn, dan luxe speedboats. Daar weten ze alleen niks vanaf.

Morgenochtend maar verder uitzoeken hoe we er kunnen komen!

Wij gaan maar eens slapen, wat reserves opbouwen voor de bootrit!

Tot de volgende keer!

  • 23 Januari 2011 - 22:59

    Tessa's Pap:

    Hoi Kim, leuk om alles nu eens van een andere kant te lezen. Veel plezier samen nog.

    PS. Heb je die aap toch niet te dichbij laten komen? Er is me verteld dat apevlooien wel 15 meter ver kunnen springen. Heb je nog geen jeuk?

  • 24 Januari 2011 - 06:50

    Samantha:

    Vet leuk verhaal!! Die rok en die apen :P
    Love the nails!!

    Meiden geniet er nog van de laatste weekjes!

  • 24 Januari 2011 - 12:14

    Ina Maat:

    Hoi Kim
    leuk de nagels, zijn de bloemetjes van Tess.
    Leuk dat de apen broodje pindakaas eten, beetje zwemmen en zonnen lijkt me ook wel wat in deze tijd, het is hier alleen maar grauw, en nat, bah, en allemaal files vanmorgen om 6.15.
    Groetjes aan Tessa en we lezen wel wat jullie allemaal beleefd hebben.
    ps is Tess de nederlagen alweer te boven?
    Groetjes Ina

  • 24 Januari 2011 - 13:21

    Je Vader:

    Lijkt me heerlijk dat zonnetje.
    Veel duikplezier voor jullie beiden.

  • 24 Januari 2011 - 15:37

    Carla:

    Hoi Kim,nagels zien er super uit,maar die visjes zou ik het ook niet zo op hebben.Wel leuk om de plaatsnamen te lezen waar wij ook geweest zijn.
    Als ik alles zo lees vind ik dat je een superreis maakt.
    Geniet er van want het is zo voorbij.
    Liefs van Jan en Carla

  • 24 Januari 2011 - 16:42

    Stans:

    Hoi Kim

    Waarschijnlijk heb je geen zin om weer naar huis te gaan zoals ik het allemaal lees wat jij allemaal meemaakt!!
    Maar het is wel leuk om nederlands te praten met je vriendin.

    Veel plezier met jullie duiklessen!!
    Heb je dan ook een onderwatercamera dan? doei

  • 24 Januari 2011 - 18:08

    Christine:

    Hoi Kim wat een verhalen weer ik heb ernu nl twee gelezen dat koken kun je wel een keer doen voor je tantes hier dat is wel lekker denk ik en je nagels vind ik prachtig. Ons Christie is toevallig vandaag naar Rotterdam om haar nagels te laten doen dus die weet wel een adres bij jou in de buurt. Maak er samen nog iets moois van en geniet. groetjes Christine

  • 24 Januari 2011 - 18:08

    Christine:

    Hoi Kim wat een verhalen weer ik heb ernu nl twee gelezen dat koken kun je wel een keer doen voor je tantes hier dat is wel lekker denk ik en je nagels vind ik prachtig. Ons Christie is toevallig vandaag naar Rotterdam om haar nagels te laten doen dus die weet wel een adres bij jou in de buurt. Maak er samen nog iets moois van en geniet. groetjes Christine

  • 24 Januari 2011 - 21:15

    Annet:

    Heejj Kim en Tes,

    Wat een mooie nagels! Gaaf man! Lekker niksen aan het strand is ook relaxed! Succes met de duikcursus! Kunnen we ook nog eens hier in NL een duik maken, dat is zoooww mooi en warm ten opzichte van daar ;-)!

    Geniet ervan! Have fun de laatste weekjes!

    Xxx Annetje

  • 25 Januari 2011 - 15:21

    Oma:

    hoi kim
    zijn je nagels net zo lang als die van christie?
    die mensen daar zijn ook mode bewust / het was weer een mooi verhaal liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Backpacken door Zuidoost-Azië

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Laatste dagen in Bangkok

09 Februari 2011

Phuket, Phi Phi & Krabi

01 Februari 2011

Eilandhoppen!

23 Januari 2011

Zon, zee en strand!

16 Januari 2011

Cambodja en Bangkok!
Kim

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 40132

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 12 Februari 2011

Backpacken door Zuidoost-Azië

11 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Afstudeerstage in Sydney

Landen bezocht: